Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 8 augusti 2006

Av grodis - 8 augusti 2006 22:44

Nu ni, händer det saker i den "Grodianska" lilla familjen! Måste berätta!Fick i e.m mail från en tjej som jag lärde känna på Föräldrautbildningen som vi ju gick i våras. Vi var och åt lunch tillsammans så sent som förra veckan och har verkligen funnit varandra. Då satt vi och beklagade oss över den låååååånga väntetiden som är för Hemutredning här i Västerås just nu (8-9 månader) och våra ögon tårades av alla känslor.. Min nyfunne vän och hennes man har stått i kö sen i december förra året(!) och förra veckan såg det dystert ut när vi ringde båda två (utan att veta om det)ringde med 5 minuters mellanrum till samma kvinna på Familjerätten för att kolla läget. De hade svårt att få överblick sas det då, men att vi skulle återkomma i slutet av denna vecka för då hade alla kommit tillbaka från semestern och de skulle ha mer "koll på läget".Vännen (vi kallar henne P) fick dock redan IDAG ett mail från Familjerätten där det stod att de skulle få hem en kallesle till hemutredning redan nästa vecka!??!?!?! :-D Helt, helt UNDERBART!!Faktum är:De var par nr 8 så sent som förra veckan.Vi är (var?) par nr 13. OM det nu är som jag tror och hoppas så är det alltså plötsligt bara 3 par framför oss och vi står som nr 4!!!!! :-D *hoppas hoppas & peppar peppar*P skulle ringa Familjerätten imorgon och då skulle hon även vara snäll o kolla om detta påverkade min och makens köplats (men det borde det ju absolut göra!)Nu är det NERVÖST och PIRRIGT och jag är sååååå glad för att det äntligen är deras tur!! Det HÄNDER Ju saker ändå!! *whiiiiiiiiiiiii*Nu MÅSTE jag sätta riktig fart här så jag hinner gå ner lite grann innan Hemutredningen startar, för det verkar ju onekligen gå snabbare än vad vi vågat drömma om! :-D *peppar peppar IGEN*Jag är dock stolt över att jag trots stark mensvärk + godissug har lyckats stå emot onyttigheter! Istället hade jag med mig en halv liten vattenmelon som jag smaskade på på jobbet idag! :-)Håll nu tummarna för att vi halkat några steg närmare utredning är ni rara! Återkommer givetvis så fort jag vet något!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards