Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 20 augusti 2006

Av grodis - 20 augusti 2006 22:48

Ytterligare ett jubileum firas idag - nämligen att min mormor och morfar under året fyllt 75 år var = 150 år tillsammans!Vi beslöt att bjuda hem dem på en med temat "Fisk- och skaldjur" och jag hämtade dem vid 17.30-tiden Det var Jonas som stod för matlagningen och det gör han ju bara BÄST! Vilken kock jag har till man! Förstår inte vad han gör på ett kontor..? ;-)Nåväl. Jag hämtade mormor och morfar kl. 17.30 och så skjutsade jag dem hem till oss. En välkomstdrink bjöds på på verandan. En underbart fin kväll och det var så skönt att sitta ner och prata en stund med dem. Sen flyttade vi in i vårt vardagsrum där matsalsgruppen står. Jag hade fixat dukningen och dagen till ära hade jag strukit de linnelöpare jag hade fått av mormor o morfar i 30-årspresent, jättefina! Sen kom jag ju på att om det är något tillfälle vi ska använda min framlidne gammelmormors servis så är det ju ikväll, och så fick det bli! Dukade med det och så fina ljuslyktor och stenar som ser ut som vattendroppar som jag spred ut på bordet. Allt i vitt, väldigt stilrent och fint om jag får säga det själv. ;-)Till förrätt hade Jonas lagat en fisk- och skaldjurssoppa. Till det bjöds det grillade pilgrimsmusslor *mums* och ett glas vitt (inte jag dock = chaufför ju).Jonas hade även köpt en färsk laxfilésida och invigt fiskröken han fått av vår snälla granne och det blev supergott! Lite alspån och enris i röken.. mums!Varmrätten bestod av en potatissallad med avocado, rödlök, purjolök, paprika och stor kapris i. Till det bjöds stekt marulk och hälleflundra med kall romsås, också suveränt gott!Efterrätt blev det ingen som vi tänkt, för vi (mormor o morfar) orkade helt enkelt inte! *skratt* De är inte så stora i maten som vi är märkte vi...Dock kom det fram lite ost, kex och vindruvor och det blev en alldeles perfekt avrundning på en otroligt god och välsmakande middag! TACK snälla Jonas för allt jobb du lagt ner! Du är bäst! *älskar*Mormor och morfar pratade hela vägen hem i bilen om deras uppskattning för denna kväll. Hur duktig Jonas är att laga mat, hur bra vi passar ihop osv osv. Det roligaste stod dock morfar för då han plötsligt utbrister: "På ett sätt ska det bli skönt att få komma hem, så jag får ta av mig byxorna, för de sitter så jävla tight nu!" ;-DTack kära mormor och morfar för att ni kom och delade denna kväll med oss. Hoppas blomman står sig länge nu och att vi får dela många fler år tillsammans med er!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards