Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2006

Helg i romantikens tecken... ;-)

Av grodis - 28 augusti 2006 21:22

Har fått flera efterlysningar på vart jag/vi hamnade i helgen, egentligen!? Sorry, jag har inte haft orken att skriva.. men känner att jag ska göra det nu.Vi hamnade här! Kohlswa HerrgårdVi lämnade hemmet vid 13-tiden i lördags och jag hade faktiskt ingen som helst aning om vart vi skulle så jag gissade hej vilt vartefter vi passerade vägskyltarna. ;-D Fel varje gång... eller nja.. jag gissade faktiskt på Kohlswa Herrgård när vi var i Kohlswa, men då var jag nästan ännu mer säker på att vi skulle till Färna Herrgård som ligger ytterligare ett par mil bort. Men det blev alltså Kohlswa herrgård. En fin liten herrgård som är alldeles lagom på alla sätt. :-)Vi kom fram vid 14-tiden och checkade in. Ett rum med extra bred(!) säng och jacuzzi badrummet. Faktum är att vi hade ett helt hus själva?! Lyx... ;-P Vi installerade oss och gick sedan iväg till herrgården och avnjöt en Afternoon Tea, med allehanda goda smörgåsar, pålägg, äppelpaj, chokladtårta, kakor, chokladmuffins... Jag testade allt utom muffinsen och kakorna.. ;-) Sen tog vi en promenad i den VARMA solen på en liten landsväg utan skugga = varmt! Puh... Vädret blev mycket finare än väntat och vi var alldeles för varmt klädda, så vi vände snart hemåt igen och av med kläderna och ner i jacuzzin! *s*Maken hade helgen till ära smugglat ner både värmeljus, ost och mörk choklad, vinglas och ett 10-årigt fint vin som han korkade upp!? :-D Blev serverad i jacuzzin och sen låg vi där och bara njöt och småpratade om ditt och datt...När klockan blev 18 var det dags att göra oss i ordning inför middagen! Kvällen var helt underbar och vi avnjöt en varsin Martini Rosso i kvällssolen innan vi gick in för att äta. Jag åt 2 rätter av 3 (orkade inte mer!) och maken 3-rätters såklart. ;-) Underbart god mat och vi drack det som rekommenderades till. Med magarna i 4 hörn satte vi oss sen ute på verandan på Herrgården och tog varsin Mariestad innan vi gick hem till "vårt hus" igen. Det var så underbart skönt och jag såg ett stjärnfall! :-DSov som en prins och prinsessa i den över 2 meter breda sängen och morgonen därpå bjöds det på en hotellfrukost som bara var såååå god! När vi ätit den i lugn och ro så packade vi ihop våra saker och det var dags att säga "hejdå" till Kohlswa och dess mysiga herrgård. Vi tog en sväng förbi Färna och kikade in i deras Herrgårdsbod på vägen hem och när vi väl kom hem på e.m så blev det dags för kaffe och bröllopstårtan! ;-DMat, mat, mat... och god dryck... och massor av KÄRLEK!Jag är BORTSKÄMD! Det är bara att erkänna... ;-)

 
 
Elin

Elin

29 augusti 2006 11:10

Myyyyysigt! :-)

http://sedlacek.se

 
applecore

applecore

29 augusti 2006 12:03

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Kanske dags att hinta lite för maken om att vi snart varit gifta i 2 år och 5 månader ;-) Tack för de värmande orden i min blogg! Jag mår redan mycket bättre! Kram!

http://applecore72.blogspot.com

 
Ingen bild

Grodis

31 augusti 2006 18:42

Elin: Mmmmmmm.. ;-P

Applecore: Hehe.. ja du får göra det, tipsa maken! Detta var ett väldigt prisvärt alternativ och maten var bara sååå god! Du får säga till nu så han hinner spara ihop en liten slant vetja! ;-) Skönt att du mår bättre! kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards