Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under augusti 2006

Av grodis - 1 augusti 2006 22:10

Har nyss avslutat ett samtal med min äldsta och käraste vän. Är nu lite lugnare igen då jag fått höra hennes röst. Jag fick nämligen ett otäckt SMS från henne som fick mig att sätta hjärtat i halsgropen! Hon skrev att hon fått åka ambulanshelikopter till Ö-sunds lasarett med brännskador! *ryser*Efter samtal med hennes make kände jag mig lite lugnare och jag svarade på hennes SMS att hon gärna fick ringa om hon orkade och kunde så jag fick prata med henne. Nu har vi alltså pratat och hon har alltså badat bastu... Och skulle sköta intimhygienen uppe i deras stuga mitt ute i ingenstans i norrland, när hon tar FEL bytta med vatten och kastar över magen, skrevet och benen! En bytta med KOKHETT vatten! Hon blir såklart skållad... *fy bubblan* :-( Ner i vattnet + 45 minuters kallt duschande i väntan på helikoptern... sen en luftfärd i chock till lasarettet med skakningar och frossa som följd. Nu har hon fått morfin och mår OK efter omständigheterna. Hon har fått 10% brännskador och blivit ordentligt omlindad och hoppas få komma till sin familj imorgon igen. Jag kan inte låta bli att tänka hur det hade gått om hon hade tvättat någon av sina små döttar (mina guddöttrar) med samma skållheta vatten... En stor kram till min fina vän och hoppas vi ses snart!

Av grodis - 1 augusti 2006 09:59

..sällan ensam!Maken ringde nyss... och bara suckade djupt och skrattade lite besvärat... Äsch, jag spaltar upp eländet istället!1) Min bil som jag köpte i mars i år pajjade förra veckan. Troligtvis bränslepumpen. Ej inlämnad på verkstad än.2) När vi kom hem från en dagstur i Karlskoga förra veckan hade det ÖSREGNAT rakt in i toaletten på övervåningen och ner i kattlådan... vi hade glömt stänga takfönstret... Kattsand blandat med vatten (=betong) över hela golvet och uppå väggarna...3) Vi körde även på en hare på vägen hem från Karlskoga. Tvärdog.4) När vi kom hem och skulle slänga kaffemuggarna från McDonalds i vår gröna tunna så fullkomligen KRYLLADE det av äckliga vita larver ÖVERALLT! *rötmånad, nähä?* Ryyyyyys! 5) Maken tappar nycklarna i sjön i söndags. Får dock efter mycket om och men upp dem igår måndag efter att ha fått låna en väst med tyngder så han kan dyka efter dem utan att flyta upp. ;-)6) Igår när vi hade storhandlat och kom hem så upptäckte vi att frysen pajjat. *jippie* En beg. frys inhandlades via blocket.se och den hämtade maken nu imorse...7) Väl hemma med nygamla frysen backade maken in släpvagnen hemma och PANG! Kopplingen går på HANS bil!Så nu har vi alltså INGEN bil och vi bor 1,5 mil utanför stan med USLA kommunikationer! Och ...... gamla frysen verkar fungera igen...!?!?!*GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!*
Otursförföljda är vad vi är! Så fort man lyckas få lite pengar över och kanske unna sig något så händer det alltid något.... *suck*

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards