Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 25 september 2006

Skön början på veckan!

Av grodis - 25 september 2006 12:13

Så här borde alla veckor börja. Eller åtminstone en gång i månaden. Ett 3(!) timmar långt besök hos frissan med hårbottensmassage, allehanda skvallertidningar, en stor mugg kaffe + en liten kaka, och lugn och ro. Balsam för själen. En bra början på veckan och en förlängning av den underbara helg som jag/vi haft, trots massor av jobb och slit. Jag har varit ute och njutit (och jobbat HÅRT) i trädgården hela helgen och fått en massa ljus och frisk luft. Välbehövligt!Tre rabatter har jag grävt upp totalt och flyttat perenner och flyttat ett träd till en annan punkt mitt på gräsmattan, blev jättefint! Rabatterna urgrävda och nu ska de väck! Istället ska där bli plattor och sen ska vi köpa stoooora fina urnor och ställa där istället. Lättskött och praktiskt. Istället för en torr, varm rabatt som ser ut som skrutt och där inget regn når fram får vi fräscha urnor, men inte förrän nästa vår!Nu är hösten på ingång och det var underbart att få bli ompysslad idag! Mitt hår fick en smak av höst också och är numera chokladbrunt med många kopparfärgade effekter i. Frissan lade plattången åt sidan idag och busade istället till mitt hår (som plötsligt fått självfall!) så nu ser jag ut som ett troll! Men lite coolt är det och jag är jättenöjd. Har inte klippt/färgat mig sen innan midsommar så det var verkligen på tiden för lite förändring...Nu ska jag strax åka och besiktiga min lilla Micra så så värst mycket jobba blir det inte idag... Rätt skönt om ni frågar mig... ;-)Håll tummarna för att bilen går igenom!

 
 
Tess

Tess

25 september 2006 18:32

Behöver verkligen göra något åt mitt burr jag också ... ska nog se till att fixa det snart. Man mår lite bättre även på insdan om man ser lite ok ut utanpå huvudet.

Skönt att han mår lite bättre.

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Grodis

26 september 2006 08:24

Javisst gör man det? Det är lite ovant att vara kopparröd i håret ska jag erkänna. Men jag vänjer mig nog.. Färgen är ju lite mer intensiv i början också så jag känner mig lite "morot"... Annars får jag ringa och be dem lägga i lite mer brunt igen. :-)

Se så, ring nu och boka tid!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards