Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2006

Mitt liv går på tomgång...

Av grodis - 26 oktober 2006 16:14

Ända sen den dagen vår son lämnade oss i outsäglig sorg och saknad har mitt liv stått på "Paus"... eller som en bil på tomgång. Visst, det har hänt massor.. men inom mig känns det ändå som om en stor bit fattas för att mitt liv ska kännas komplett. Den biten är ett barn. Ett barn att få älska och ta hand om.. ösa kärlek över och vara mamma till (med ALLT vad det innebär..) sömnlösa nätter, kolik, barnskik, gråt, blöjbyten, mysstunder i sängen på morgonen, långa promenader med barnvagnen, storhandling på ICA Maxi, mammafikor.... ALLT det vill och önskar jag så hett! Jag känner mig utanför just nu. Ensam fast jag vet att jag inte är det. Jag har ju nära vänner som också är barnlösa och i samma sits som vi, och det är jätteskönt att ha några som till 110% vet och förstår vad man pratar om. Ikväll ska jag gå på stan och leta födelsedagspresent till Oliver (som kommer från Bolivia) som fyller 2 år imorgon! Får se vad det blir.. Roligt att handla till en liten kille, det är lättare för mig än till en liten tjej av någon konstig anledning...

 
 
Ingen bild

E

26 oktober 2006 16:30

Gumman! Kram! Jag förstår din längtan, jag längtar också. /Jobbarkompis "E" :)

 
Elin

Elin

26 oktober 2006 17:49

Ja, inte är det lätt med barnlängtan. Helt värdelöst faktiskt. Jag tror att du har lättare att handla till pojkar för att du hela tiden föreställer dig vad du skulle ha köpt till Viktor. Hoppas att tiden går hur fort som helst och att ni får samtal från familjerätten NUUU!

Kramis!

http://sedlacek.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards