Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2006

Antiklimax...

Av grodis - 31 oktober 2006 08:16

Sicket antiklimax det blev när jag slog upp ögonen imorse.Min dröm och förhoppning efter att ha sett alla dessa väderprognoser och varningar om snö och halka gick genast i kras när jag hörde hur regnet slog mot fönsterblecket och takfönstrena och tittade ut i ett grått och trist landskap istället för ett vackert vintervitt. *suckar* Hoppas hoppas vi får snö snart! Jag älskar vintern och fr o m igår är vinterdäcken monterade på lilla bilen och vinterjackan framtagen så jag är redo för snö! Något heeelt annat. Jag tog ett drastiskt beslut igår kväll. Tog INTE gårdagens minipiller och kommer INTE ta ett enda Cerazette-piller till i min mun, någonsin! Efter att ha läst på fass.se och insett att jag har 9 av 10(!) biverkningar så lägger jag ned. "Vanliga biverkningar (mer än 1 patient av 100) är; Oregelbundna blödningar - JAHuuvudvärk - JAAcne - JAHumörförändringar - JAAAAAAAAAMinskad sexuell lust - JABröstspänningar - JAUtebliven blödning - Nej, för jag har ju fått mellanblödningar istället! :-(Illamående - JAViktökning - JATrötthet - JA"Jag vill må bra och bli mig själv igen. Som en god vän till mig sa/frågade igår och verkligen fick mig att tänka efter: "Du vill ju må så bra du kan inför hemutredningen?"SJÄLVKLART vill och ska jag det! Det var den meningen som avgjorde. TACK goa Sophie! (Soff78) Nu får vi se hur jag/vi gör för att skydda oss. Det oroar jag mig inte så mycket för (längre). Det kommer bli och ska bli bra detta. Det finns ju rätt många sätt... *rodnar lite* ;-P

 
 
Ingen bild

Cat

31 oktober 2006 08:59

Jag är helt övertygad om att du tog ett absolut helt rätt beslut!!!
Helt rätt, och det är ju så sant så sant, såklart du skall må så bra som möjligt och särskilt inför hemutredningen-inget snack om saken.
BRA GJORT !!
Klok vän du har *vinkar till Sophia*
Och som sagt det finns ju andra sätt att skydda sig om man vill och behöver.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards