Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 20 december 2006

Dags för utredningsmöte nr 3!

Av grodis - 20 december 2006 08:35

Idag kl. 10.15 är det dags för möte med våra hemutredare igen! Det blir 3:e mötet av 6 (förhoppningsvis) och alltså har vi avklarat 50% när detta är klart! Inte klokt... tiden rusar ju!Religion och Livsåskådning är ämnena för dagen och jag känner mig inte alls så laddad faktiskt. Men det går nog bra när vi väl sitter där... i det lilla rummet.. i en cirkel.. i varsin fåtölj.Återkommer med rapport sen. Nu är det tajm för frukost!

 
 
Ingen bild

E

20 december 2006 09:15

Lycka till idag gumman!
Tack igen för skålen, den står på bordet hemma - med "ernst" och tända ljus brevid.
Kram, kram!

 
Ingen bild

solna-madde

20 december 2006 09:20

Nu kommer du säkert inte att läsa detta innna erat möte men jag har läst om dina funderingar om dagens ämnen.
När vi diskuterade detta var det utifrån vad vi tycker om livet och vad vi har för grundvärderingar och hur vi vill att vårat barn ska uppfostras. Vilka grundvärderingar vi vill föra vidare osv (här ser de ju rätt tydligt om man spelar på samma fotbollsplan...). Religion är just vad ordet betyder. Är man religiös? Går ni i kyrkan? Är ni troende? osv.

Jag tänker på er så himla mycket och blir lite rörd över att ni snart klarat av 50%! Och tänk att jag får följa med er på denna resa via bloggen... det är otroligt generöst av er.

Lycka till idag, jag håller tummarna!
kram

 
Ingen bild

Grodis

20 december 2006 09:54

E>> Åh, vad roligt att den blev fin skålen! *glad* Och du... lycka till själv! Håller tummarna! KRAM och TACK!

solna-madde>>Jo, jag hann läsa! :-) TACK, TACK, TACK! Men jag fattar inte... hjärnan känns så grumlig... ;-/ Men det ska nog gå bra... KRAM och TACK för att du följer oss på vår resa och kommer med alla goda råd, tips, pepp osv osv. Betyder massor!

 
Ingen bild

Manne

20 december 2006 10:22

Lycka till, var dig själv då går det som på räls.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards