Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 2 mars 2007

Av grodis - 2 mars 2007 22:14

Puh, det gick. Vaddå? Gick?Jo, när jag kom hem ikväll var jag ju ensam.. och det är farligt. Iallafall när man som jag gärna äter när man är ensam och ingen ser. Då sker det ju inte. Typ....Maken var ju iväg på lite After Work ikväll som jag skrev tidigare och det innebar att jag var hemma själv några timmar innan han kom hem. Blev sötsugen. Så där akut, ni vet? Galet sug! Jag bet på naglarna. Satt och trummade med fingrarna mot soffkanten. Tänkte för mig själv: "Bara liiiite glass, vad gör det?! Ingen ser. Ingen vet ju. Det är bara att hålla tyst och låtsas som ingenting. Busenkelt!"Men så hände något. Mitt mantra kom! "Det är värt det. Det är värt det. Det ÄR värt det!" och även meningar som vi fått ställt till oss själva på viktminskningskursen jag går på. Som vi ska fråga oss när vi är på väg att äta: VARFÖR?!? Är jag hungrig? Sugen? Ledsen? Glad? osv osvJag kom fram till att jag är sugen. Jättesugen! Ville ha NÅGOT sött och gott att TUGGA på.Det var nära att jag gjorde iordning en stor skål med gräddglass och tinade bär, men faktum är att jag LYCKADES hejda mig! Istället skalade jag ett ÄPPLE och skivade i små tärningar och lade i en skål. Över det strödde jag rätt mycket kanel och kardemumma och blandade runt. Till det hade jag ca 2 tsk minifraiche och blandade ihop och det blev riktigt, riktigt gott! Rekommenderas när man är sugen på något och är ju faktiskt rätt nyttigt! Tror faktiskt det skulle funka helt OK även utan fraichen, men nu behövde jag något liite krämigt också.Kollade på en film och vid 19-tiden lagade jag bra och nyttig mat! Strimlad kycklingfilé som jag stekte i lite rapsolja och kryddade med 2 tsk grönsaksbuljongspulver + citronpeppar. Till det fullkornsspagetti (100 g okokt) och så kokta morotsstavar och broccoli. Över kycklingen slår man sen 1 dl vatten som man reder med 1 tsk mjöl och kokar upp i ca 1-2 minuter så får man lite sås också. Jättegott och mättande måltid.Ingen promenad ikväll alltså. Jag slöade ur...Men å andra sidan kände jag starkt för en lugn kväll i soffan och jag vet nu i efterhand att jag kanske borde gett mig ut och gått ikväll iallafall. Men nu fixade jag att INTE äta onyttigt utan göra ett BRA val istället så jag är mycket nöjd över mig själv, faktiskt!SKÅL!*håller upp drinkglaset med mineralvattnet* :-)

Av grodis - 2 mars 2007 13:19

Äntligen fredag. Wow, vad tiden rusar fram!Jag mår finfint och känner mig riktigt pigg idag. Blir nog en rask promenix ikväll också innan jag slår mig ner i soffan och kikar på TV och äter god mat. Maken ska iväg på AW (After Work) ikväll och man vet ju aldrig när han kommer hem... ;-)Fått i mig 1 liter vatten nu iallafall, alltid något! Blir 1 liter till innan jag går hem från jobbet och sen blir det minst 0,5 liter (säkert mer) under kvällen! Men då mineralvatten med citron och is - min nya fredagsdrink! ;-PI helgen kommer det bli full fart hemma på gården. Imorgon får vi våra nya fina mörkgrå element i granit! Kommer bli helläckert i vardagsrummet! Mått ska också tas på våra fönster och det ska "designas" fönsterbrädor som går "in i fönstrena". *undrar om någon förstår?*Det jag ser fram mest mot imorgon är dock att jag och en vän ska iväg och spå oss! Min vän har varit där förut och spåkvinnan har prickat in många saker klockrent! Sånt som hon ABSOLUT INTE kan veta. Lite småläskigt, men spännande... Återkommer givetvis med en rapport imorgon.. :-)

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards