Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 5 mars 2007

Av grodis - 5 mars 2007 22:20

..utan färgen grön är hjärtats färg enligt "chakra-tänk"! (österländskt)Grönt ska man även använda för att för att läka hjärtat och färgen gul för solarplexusområdet, viljestyrka, självkänsla. Sånt här är intressant tycker jag och fick lära mig av en snäll bloggerska här om dagen! Tack snälla du! *blinkar till den kloka tjejen*Faktum är att jag på senaste tiden börjat gilla grönt mer och mer och det har ju kommit mycket kläder i det. Kanske man vågar sig på att köpa en tunika i grönt nästa gång? Jag måste verkligen försöka bryta min svarta bana... Jag är en sån som klär mig efter humör och det är mycket, mycket sällan jag väljer kläder med färg. Sista inköpet blev dock en hallon/korallröd tenniströja med lång ärm och vitt insytt fram så det ser ut som om man har linne under. Det känns jättekonstigt att ha den färgglada tröjan på sig, men oj vad komplimanger jag fått, både från vänner och arbetskamrater när jag har den på mig! Så folk tänker verkligen svart om mig. De reagerar så starkt de dagar jag väljer färg... Jag gillar ju färg. Särskilt starka färger. Och jag som är mörk och har mörka ögon och sägs vara s k "vinter" ska ju ha både svart OCH starka, klara färger. Lovar att försöka uppdatera min garderob framöver.Ut med de för stora, svarta kläderna.In med de mindre, färgglada!*Ring, klocka... ring!*Nu är våra granitelement på plats och det blev makalöst snyggt! Matchar vårt vardagsrums mörkgrå fondväggar, den svarta braskaminen, gråa panelerna... ja, helfint blev det och vi är jättenöjda! Så småningom, när mina måttbeställda fönsterbrädor kommit och jag får upp mina älskade blommor i fönstrena igen och allt är 100% klart, så lovar jag att lägga upp en bild i bloggen så ni får se hur fint det blev till sist! :-)En tidig kväll ikväll. Har mycket intressant litteratur att läsa igenom. Nattinatt!

Av grodis - 5 mars 2007 16:55

..GRODA som presentationsbild och inga jäkla tulpaner. *tssss*Särskilt inte knallorange tulpaner så det blir "halloween-känsla" på bloggen, det vill jag icke! Så Manne, nu är den limegrön och svart istället och NU är jag nöjd! ;-)Nu måste jag schwooscha iväg för maken väntar och vi ska hem och fixa våra fina granitelement! Spännande!

Av grodis - 5 mars 2007 12:18

Men jag hittade ju så snygg bild på läckra orangefärgade tulpaner så jag kan bara inte låta bli att låta min blogg vara svart ett tag. ;-PDet är INTE för att jag mår dåligt - tvärtom! Nu väljer jag svart bakgrund av helt tvärtom anledning, för jag mår bra! Trots att jag var dödstrött imorse känner jag mig nu pigg och det gör mig glad och tacksam. Strax ska jag gå ut och ta en lunchpromenad tänkte jag och höra lite fågelkvitter, härligt! Våren är sakta, sakta på väg.För första gången på många år så ser jag fram emot en vår och sommar. Förut har jag mest haft ångest för att det inneburit mindre kläder på kroppen. Mindre plagg att försöka "gömma" sig under. Så är det väl lite fortfarande, men samtidigt så mår jag ju bättre rent mentalt i år, för jag vet ju att jag gör något åt känslan. Jag jobbar med det. Jag jobbar med mig själv, både fysiskt och psykiskt!Helgen har varit jättetrevlig med många besök hemma hos oss och jag har gått långa raska promenader både lördag och söndag, vilket också känns toppen. Som vanligt går ju helgerna allt för fort och man önskar att de var dubbelt så långa, men det är inte mycket att göra åt. Jag får se det positivt - går tiden fort, så går det ju även fort framåt vad gäller adoptionsgrejen! ;-DDags att bege sig ut - i vårluften!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards