Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 8 mars 2007

Av grodis - 8 mars 2007 22:16

En riktigt bra kväll där jag fått möjlighet att ta hand om mig själv ordentligt. Ja, det har jag ju alla kvällar iofs... ;-) Direkt efter jobbet åkte jag till Intersport och inhandlade ett par nya gåstavar då mina gamla teleskopstavar gått sönder och vi fick lov att lämna tillbaka lånestavarna till Prenet igår. Hittade ett par jättelätta aluminiumstavar från McKinley för 300:- som passade perfekt och 115 cm blev det efter att ha kollat både i spegeln så armarna var i ordentlig 90-graders vinkel + kollat med killen som jobbade där. Först var jag inne på 110 cm stavar, men såg ju själv att de var lite för låga så vinkeln blev fel. Denna gång köpte jag "fast" längd på stavarna och inte teleskopstavar, på inrådan av vår personlige tränare på Prenet. Teleskopstavarna har en förmåga att gå sönder efter ett mer eller mindre långt tag.... Var även i stort beov av nya walkingskor och hade tur att hitta ett par jättesnygga och SKÖNA svarta från Rykä i min storlek på REA så det inhandlades också! Inte för att jag har råd egentligen, men samtidigt är det ju superviktigt att ha ordentliga skor när jag nu kommit igång och gå så pass mycket som jag gör nu. :-) Kom hem vid 18.15 och bytte genast om till träningskläder + på med varselvästen så jag skulle synas ordentligt i den tjocka dimman som var. iPoden i öronen och iväg ut och gå och både skor och stavar känns toppen! Hurra!När jag kom hem igen så lagades det mat. Ikväll blev det vitlöksfrästa kräftstjärtar med citronpeppar och paprikakrydda och till det fullkornspasta och kokt broccoli. En stor tallrik vid sidan om med en fräsch sallad av tomat, rödlök, isbergssallad, färsk spenat, persilja, basilika och lite olivolja och balsamvinäger och lite flingsalt och svartpeppar på. Gott!Sen var det dags att ta hand om sig själv lite till... Nu blev det ny hårfärg och toning av håret till mörkbrunt. Känns kanon och en rejäl inpackning av håret gör att det känns fräscht och glansigt igen. Under inpackningen tog jag en skön lång dusch och rakade benen och så... Nu sitter jag här och väntar på att håret ska torka innan jag lägger mig för natten och passar på att blogga lite. Maken ligger utslagen i soffan och ser allmänt mysig ut.. han är trött efter en lång dag i Stockholm på båtmässan med sin far och bror och sen en tur till Nyköping t/r efter det! Ska pussa på honom lite nu och försöka få med honom i säng tror jag... Skönare att sova där... ;-PKRAM på er alla och TACK, TACK, TACK för alla era fina kommentarer till mig. Jag blir så glad och rörd! :´-)

Av grodis - 8 mars 2007 08:15

Idag är det exakt 3 veckor sedan jag började mitt nya liv med hjälp av Prenet´s viktminskningsgrupp.För första gången kommer jag nu skriva ut mina siffor till omvärlden. Känns för mig jätteskrämmande, men samtidigt, det är ju JAG! Den som inte accepterar det, har problem.Jag har accepterat min övervikt MEN gör något åt det! Jag kommer inte vara överviktig mer i framtiden, om jag själv får bestämma. Och det ÄR ju jag som bestämmer över mig själv och mitt liv. Därför känns det nu OK att jag delger er mina siffror officiellt. De siffror ni ser i parantesen är från startdagen för exakt 3 veckor sedan.Vikt: 83,9 (87,4) = -3,5 kgMidjemått: 92 (103,5) = -11,5 cmBMI: 32,8 (34,1) = -1,3 enheterJag kan säga så mycket som så att jag är SUPERNÖJD med mig själv och är så taggad att fortsätta! Varje minus jag ser, både på vågen och på måttbandet. Någonstans har jag både sett och hört att ett midjemått på 88 cm är gränsen för vad som är hälsosamt hos en kvinna, och jag är snart där. Jag är snart UNDER det! Det känns jätteskönt att veta. För mig handlar min viktminskning inte om att jaga kilon. Det handlar om att bli piggare, och framför allt; lämna den farliga zonen! Bli mer hälsosam och trivas med mig själv. Kunna handla kläder på vilken affär som helst utan att känna att jag inte ens behöver bry mig om att gå in där av rädsla för att kläderna inte passar. Få bättre självförtroende! Det är dags för det nu. Jag har levt som en mussla i 32 år nu, och jag vet ju att jag vill ut ur skalet. Just nu kan jag se en ljusglimt inuti skalet iallafall och det gör att jag orkar kämpa vidare. För det ÄR värt det!Igår fick vi testa Pilates. Ett lugnt och skönt pass där man verkligen fick tänja och sträcka ut sin kropp. Lära sig andas rätt. Spänna muskler man inte ens visste fanns... ;-) Allt till lugn och behaglig musik i ett nedsläckt rum med bara mysbelysning. En träning jag verkligen fastnade för och kommer fortsätta med! Det bästa är att den är på det ställe vi har vår viktminskningsgrupp på och direkt efter den, så det är bara att stanna kvar! Perfekt! På söndag har de gratis prova-på-träning på både Pilates + Boxing och jag har anmält mig till båda. Här ska testas! Jag behöver inspiration och att få testa saker så här är för mig värdefullt. Att de träningsformerna sedan finns på det stället jag känner mig trygg på, är ju ännu bättre.Nu ska jag fylla på dagens första karaff med vatten. En svår huvudvärk igår gjorde att jag tog en tidig kväll och fick ett par timmars extra sömn. Tyvärr är huvudvärken på väg tillbaka, men jag ska testa och se om det är vätskebrist som är orsaken kanske?TACK för allas ert pepp och stöd! Ovärderligt för mig!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards