Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 11 mars 2007

Av grodis - 11 mars 2007 21:32

Middagen lagades och åts. En tvätt hängdes. En ny sattes på. Känner huvudvärken komma. "Ska bara vila en stund" säger jag och går och lägger mig. "En stund" blir 4(!) timmar.Hoppsan Kerstin.Sitter nu yrvaken och dricker mitt sista mål för dagen, en shake med citronsmak.Hänga en tvätt till. Sen sova för natten.Jösses. Det tog mer än vad jag trodde.Imorgon är en annan dag.*drar ner persiennen och släcker för natten*Nattinatt!

Av grodis - 11 mars 2007 15:23

Puh...Sitter här och kopplar av. Och det med ALL rätt! Jag har nämligen tränat massor!Pass 1: Pilates kl. 11.30-12.30Pass 2: Boxing kl. 13.00-14.00Är hemma igen. Nyduschad. Och potatisen kokar på spisen. Idag blir det lax med spenatstuvning och kokt potatis och en fräsch sallad till middag. Byter plats så jag äter riktiga maten nu vid 16.00 och tar bara en soppa eller shake ikväll. Känns bättre så, för nu skriker min kropp efter näring.Både Pilatespasset och Boxingen gick jättebra och det var riktigt kul! Dock var jag så trött och avslappnad efter pilatesen så jag fattade inte hur jag skulle få upp tempot igen, men det gick finfint! Jag kommer absolut fortsätta med Pilates på onsdagar direkt efter viktminskningskursen! Tyvärr blir det nog ingen fortsättning på Boxingen då den ligger direkt efter Pilatespasset och det blir too much på en och samma dag. Nu siktar jag främst på snabba promenader utan stavar, mer effektiva MED stavar OCH iPoden i öronen förstås + Pilates på onsdagar. Känner mig jättenöjd med mig själv och nu ska jag bara ta det lugnt och slappa (och tvätta kläder) resten av dagen. Gårdagen var också full fart i trädgården hela dagen och det krattades och drogs ris, bar tunga bitar av granstammar osv osv. Middagen hos våra adoptionsvänner igår var riktigt trevlig och vi åt tacos med mycket gott småplock, vilket var perfekt för min del! Schlagerfestivalen kikade vi på också och de hade ordnat så vi fick rösta själva vilka vi tyckte var bäst/sämst/tråkigast osv. Jag kom 5:a och maken 2:a av 8 personer. Inte visste jag att han var så intresserad... ;-P Dock är jag INGET fan av The Ark och deras låt. BLÄ! Tacka vet jag Sarah Dawn Finer, makalösa kvinna att ha röst!En otroligt trevlig kväll och vi var inte hemma förrän kl. 03.00 *zzZZZzz*Nu måste jag ut i köket och fortsätta med maten så jag får lite ny energi här. Känns som om det behövs... Jag är nöjd, nöjd, nöjd med mig själv!(sicken skrytblogg detta börjar bli....) ;-)

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards