Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 14 mars 2007

Av grodis - 14 mars 2007 12:01

Jag har just kommit tillbaka från husläkaren, med diagnosen "Bältros". Kul jul.. not!Det började lite smått i söndags kväll när jag hade varit och tränat och sen sovit. Då tyckte jag att det stack och "brann" under huden på höger skulderblad, strax ovanför där bh-bandet går. Jag vred på mig och kollade i spegeln och såg som röda små "kullar" i ett område på ca 5-7 cm i diameter. Kliade gjorde de också och jag trodde att jag fått ett gäng äckliga finnar där (jag som för övrigt i princip ALDRIG har finnar, särskilt inte på ryggen..) så jag tog hårborsten för att komma åt och klia. AJ! Det gjorde jätteont och jag tänkte i mitt stilla sinne att det kanske inte bara är finnar ändå?Igår började det smärta konstigt runt dem och fortsatte att klia. Jag kliade med sax och borste för att komma åt. SMÄRTA. Idag på morgonen reagerade maken när jag steg upp ur sängen och frågade "Vad är det du har där?!". Jag kollade i spegeln och nu var det inte bara små röda "kullar" utan blåsor... *urk* Smärtan blev värre också så jag beslöt mig för att ringa VC. Fick en tid kl. 11.00 idag så jag tog en skön promenad i vårsolen. Ingen tvekan. Det är bältros.Recept utskrivet på tabletter som jag ska äta i 7 dagar och hela 5 tabletter/dag (var 4:e timme).Det är ingen fara med mig. Jag mår bra. Det enda som är jobbigt är att det kliar och när nervsmärtorna kommer med jämna mellanrum så gör det fruktansvärt ONT.Hoppas tabletterna ska hjälpa mot den smärtan så småningom!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards