Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 15 mars 2007

Av grodis - 15 mars 2007 18:34

I början av april får jag äntligen byta mobil igen! Det är då 2 år sedan sist och i dagens läge har jag en Sony Ericsson 750i. Jag har varit nöjd med den, dock är kameran alldeles för dålig och mina krav på nästa telefon är:- Bra passnings- och taltid.- Bra kamera!- Tydlig display- Behöver EJ ha MP3-spelare eller andra klatschiga funktioner.Har kollat runt lite och tror att kanske en Nokia N73 kanske skulle kunna vara något?Ni som har koll på läget - tipsa mig om en bra mobil med BRA kamera, please! Om ni har någon modell som ni verkligen INTE tycker jag ska köpa så hojta om den också vetja!

Av grodis - 15 mars 2007 11:21

Igår var det dags för ny mätning och vägning hos Prenet och jag är jättenöjd.Vågen visar -4,6 kg nu! *jublar*Och det är på 4 veckor! Strålande Sickan.BIA-mätningen visade att de 2 kg muskler jag hade gått ner vid sista mätningen (inte riktigt så bra att gå ner i muskelmassa) hade jag gått upp 1,8 kg av igen så nu ligger jag bara 0,2 kg back på den biten! Hurra!Nu har jag alltså gått ner -4,6 kg sammanlagt.-3,5 kg rent FETT har försvunnit.-0,9 kg i vätska-0,2 kg musklerKänns förstås jättebra och jag fick beröm av handledarna. :-D Nu har jag kommit under mitt första delmål och har satt upp ett nytt, och det är att komma med i 70-klubben!Det är sjukt mycket att göra på jobbet så ikväll blir det övertid och dessvärre ingen promenad. Dock ska jag ta mig en skön prommis på lunchen idag istället tänkte jag, för att få lite energi.Bältrosen är besvärlig. Natten har inte varit ett dugg kul då jag vaknat av den flera gånger pga att det smärtar eller kliar något så infernaliskt! *gaaaah*Jag har fått många kommentarer ang. min bältros och om den smittar eller ej. Jag VET att den smittar, vid direktkontakt. Nu sitter min "bra" till så det är INGEN som kommer i kontakt med min rygg, jag lovar! Inte ens maken... ;-PAng. bebisen på 3 veckor som jag ju träffade för ett par dagar sedan, så var det min första och största farhåga att jag skulle smittat henne, och ställde genast den frågan till läkaren. Det är Ingen fara där enligt läkaren. Dels är barn immuna mot detta virus de första 6 månaderna i livet och dels så helammas hon av mamman. Dock kommer jag att delge föräldrarna att jag har fått bältros såklart, så de är extra uppmärksamma. Även lilltjejen i lördags som jag höll i måste underrättas och jag ska kontakta värdinnan från i lördags och berätta läget. Den 3 veckor gamla bebisen höll jag i någon minut bara, från soffan till skötbordet, så jag hoppas och tror verkligen att hon klarar sig förstås!Nu sätter jag punkt för min bältros här.Nu är det dags att börja jobba. Har varit inne på medarbetarsamtal med nya chefen i 2 h på förmiddagen så jag ligger efter.Må gott alla!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards