Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 28 mars 2007

Blå, blå vindar och vatten....

Av grodis - 28 mars 2007 13:24

...blå, blå himmel och hav. Blå, blå känslor i natten....Och blå är även blÅggen fr o m nu och en stund framåt! ;-)Ni börjar väl bli vana vid att jag byter utseende på bloggen rätt ofta vid det här laget... Jag kände för en fjäril. Så symbolisk för mig. Jag har en tatuerad på vänster skulderblad sen jag var 18 och när jag fyllde 30 så lade jag till Viktors namn snett under. *som ni ser på bilden* Fjärilar har kommit att betyda mycket i vår sorg efter vår son och ibland har jag sett dem som rena tecken från Viktor.Tro vad man vill om det, men så är det för mig.Därför är det en fjäril här nu. Ljuset är här och så även på min blogg. Jag mår bra!

 
 
Tess

Tess

28 mars 2007 13:40

Jag har en annan vän som också har fjärilen som symbol för hennes son som inte heller fick leva alls tillräckligt länge. Jag förstår att fjärilen kan symbolisera mycket och den är ju även glädje, drömmar och önskan.

Jätte fint!!

(och bara så du vet gick allting fint fint idag, tack för dina tankar)

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Grodis

28 mars 2007 13:58

Tess>>HURRA!! Åh, vad roligt och så skönt! Jag har tänkt på dig/er må du tro! Vilket bf får ni?? *nyfis* Tänk, vi kanske kan ses och gå med barnvagn och ta en fika med våra små (och storasyster E såklart) nästa sommar?? :´-) KRAAAAAM och GRATTIS!

 
Ingen bild

solna-madde

28 mars 2007 14:20

Vilken vacker tatuering du har. Jag har också en men ska göra en till. Men jag vet inte riktigt var på kroppen jag vill ha den.

Fjärilar är vackra...

kram!

 
Ingen bild

Humlan

28 mars 2007 14:24

Jättefint!!
Fjärilar är väldigt vackra och och vilken fin symbol för Viktor!
Kram Humlan

 
Therese

Therese

29 mars 2007 13:09

Vilken fin fjäril, jag har funderat att göra en tatuering när jag har gått ner, om jag nu gör det. Den där var jättefin

http://theaa.blogg.se

 
Ingen bild

Petra

29 mars 2007 16:29

Vilken härlig fjäril!!! Skönt att höra att du mår bra, JAG OCKSÅ!!! Känns som att vara pånyttfödd! Var på jobbet idag och det var så himla roligt! Eleverna kastade sig runt halsen på mig och kollegorna kramades. Det känns så bra att börja efter påsk!

Kram till oss båda för att livet är en berg-och dalbana som ju faktiskt går uppåt också, om än lååångsamt.. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards