Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 3 april 2007

Av grodis - 3 april 2007 20:19

Iallafall så snubblade jag idag.Sötsuget vann.Dock gjorde jag iallafall OK val och ballade inte ur med godis, glass eller småkakor som jag vet att jag gjort förut.Efter jobbet var jag till Viktor och gjorde lite vårfint. Han fick ett miniträd hos sig som har små, små videkissar på hängande kvistar. I korgen som det stod i satt en jättsöt liten gul och glad påskhare. Solen sken så fint hos Viktor under hans träd i backen och fåglarna kvittrade, men det blåste jättekallt. Tog kort med nya mobilen på hur det blev och ska försöka ladda över det så ni också får se hur fint det blev.Nåväl, fortsättning på min kväll...Jag åkte och handlade efter att ha varit hos VIktor och suget var enormt. Dock ville jag verkligen INTE ha godis, inte sabba helt! Även om det lockade såååå mycket och är extra mycket och billigt så här i påsktider. Dessutom står det stora godisskålar på jobbet och har gjort hela veckan... men där har jag klarat det genom att undvika att gå åt det hållet och om jag gjort det så har jag resolut tittat åt andra hållet eller blundat.På affären valde jag mellan 8 bitar sushi eller en grillad kyckling. Valet föll på det senare. Så det har jag smällt i mig ikväll, en nästan hel grillad kyckling + 1 glas vatten!Nu sitter jag och mumsar dessert. Fruktsallad. 1 clementin, 1 äpple, 1 liten banan, 1 näve hallon, 1 päron och till det 3 tsk kesella jordgubb/lime för att "klegga till det" lite. Sen är jag mätt och nöjd.Eller inte nöjd.. men det känns ändå OK. Jag gjorde iallafall mycket bättre val idag än jag skulle gjort förut. Då hade jag lätt köpt 2-3-4 hg lösgodis och vräkt i mig tills jag mått illa. Frukt är iallafall nyttigt, men inte kesellan då...TACK snälla ni för allas ert pepp och stöd!Tyvärr föll jag ikväll, eller snubblade...Imorgon är en annan NY dag, med NYA tag!KRAM på er!

Av grodis - 3 april 2007 17:12

Idag är det verkligen SKITJOBBIGT!!Sockersuget är enormt. Hungern är hopplös och jag dricker vatten som en häst för att försöka dämpa suget men inte sjutton hjälper det! Det är SÅ nära att jag kommer äta något onyttigt idag.Jävla skit!Jag vill inte, men för första gången, efter nästan 2 månader med Prenet, så känns det som om "det spelar ingen roll bara jag får i mig NÅGOT sött!"Verkligen skitjobbigt... :´-(

Av grodis - 3 april 2007 12:30

Ingen som har en sån här som står och "bara står" någonstans? Som inte längre har någon glädje av sin jordglob och som vill skänka/sälja den för en billig penning till en blivande adoptivmamma. Gärna med belysning i också! ;-)ALLA TIPS MOTTAGES TACKSAMT!

Av grodis - 3 april 2007 12:10

Idag fullkomligen SKRIKER magen efter mat! Skitdrygt är det och det är HELA tiden! Spelar ingen roll hur mycket vatten jag bälgar i mig heller... :-/Det är jättetufft, särskilt nu i PMS-tider dessutom...*blänger på äpplet*Får nog ta ett äpple till mellis idag, annars kommer jag inte stå ut till 13.30 tills jag får äta min lunchsoppa...Annars inte så mycket nytt på himlen idag, mer än att den är grå istället för blå.Och ja, bloggen är återigen blå. Det andra spar jag till framtiden... ;-)

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards