Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 11 april 2007

Av grodis - 11 april 2007 21:51

Dags att sluta sura! ;-PIkväll var det dags igen. Ny BIA-mätning och vikt + midjemått med viktminskningsgruppen hos Prenet.För två veckor sedan vägde jag 83,4 kg hos Prenet (med kläder på kvällen).Ikväll vägde jag 81,7 kg. Alltså MINUS 1,7 KILO!! :-DJag vägde hemska 88,9 kg när jag vägde in mig för 8 veckor sedan och ligger på ett snitt på 0,9 kg/veckan och är sååå nöjd! Och det bästa av allt: Av de 7,2 kg som jag gått ner är 5,4 kg rent fett!! Muskelmassan har jag ökat 1,8 kg och vätskebalansen är -2,4 kg! :-))Midjemåttet var dock oförändrat sedan sist, men det känns som om det inte gör något för -13 cm är jag också nöjd med. :-)Det är bara 4 gånger kvar med viktminskningsgruppen och den här utmaningen nu, och det känns jättetrist... Sedan är det meningen att man kör vidare på egen hand (om man nu vill) vilket jag såklart kommer göra! Jag SKA i mål, så är det bara!Jag har ett mål på - 10 kg under dessa 12 veckor och jag hoppas verkligen att jag kommer nå dit! Vore underbart och dessutom är jag nere i 70-klubben då, även kvällstid. ;-PIkväll tränade jag Pilates efter vägningen och mätningen och vi fick testa lite nya grejer som var lite svåra, men övning ger som bekant färdighet... hoppas jag! ;-)Nästa gång ska vi testa en ny träningform - nämligen DANS! Och inte vilken dans som helst utan LATINAMERIKANSK DANS!Whoooohooo.. hur coolt är inte det då!? *glad*Nu ska jag hinka i mig lite mer vatten och försöka få bort huvudvärken som jag haft idag.TACK snälla ni för alla kommentarer! Jag är ledsen att jag inte hunnit svara er var och en... :´-(

Av grodis - 11 april 2007 12:28

Och DÄR brann startskottet för papperssamlandet av!Idag sätter vi full fart framåt med det sista som ska fixas inför vår adoption och nu jäklar gäller det. Det är sista grejerna som ska ordnas och det är MYCKET!Idag t ex har jag hunnit med detta:- Säkerhetskopierat alla papper.- Mailat en auktoriserad översättare och frågat om han har möjlighet att hjälpa oss.- Ringt Landsarkivet i Uppsala och bett om kopior på våra födelse- och dopbevis Skickas hem per post. Kostnad: 90:-/st.- Har ringt 3-4 psykologer och pratat in på resp. tel.svarare Ska jämför lite priser tänkte jag.- Kontaktat mitt lönekontor ang. inkomstuppgift. Skulle få det under nästa vecka.- Förberett papperna som vi ska faxa till Rikspolisstyrelsen och begära utdrag ur belastningsregistret. Saknas en underskrift från maken bara.- Börjat fila på en Personlig ansökan.- Ringt och sökt vår hemutredare Elisabeth, men hon var inte anträffbar.Puh....Och detta är bara början, mina vänner!

Av grodis - 11 april 2007 08:48

Morgonens vägning, som jag hoppades SÅ mycket på, gjorde mig besviken... Som jag hade hoppats på en 7:a i början av vikten.Men så var det lik förb-nnat en 8:a...*suckar*F-n!!Morgonens vägning visade visserligen minus, men ett ynka sådant. Innan jag åkte till farmor visade den 81,6 kg, nu visade den 80,9.Visst, det är minus. Visst, det är -0,7 kg.Jag VILL vara med i 70-klubben NU!Det går så förb-nnat segt just nu.*suckar igen*:´-(Jag tycker faktiskt att jag är värd det! Därför tänker jag sura nu.

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards