Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 13 april 2007

Av grodis - 13 april 2007 22:26

En underbart skön kväll har det varit och när vi kom hem bytte jag om och gick ut på en fantastiskt skön promenad med stavarna. Mälaren låg spegelblank och fåglarna kvittrade hejvilt, så underbart!När jag kom hem igen hade maken fixat god mat och tänt grillen. Lite gott vin på verandan och lite småsnack om livet och framtiden... Mys!Åt gott, och grillat kött som dessutom legat i goood marinad är toppen! Maken hade fixat en jättegod röra till köttet bestående av keso, äppelskivor, kikärtor, svarta bönor, vitlök, hyvlad parmesan och det var supergott till!Det ska bli sommarvärme i helgen så det blir till att passa på att tillbringa så mycket tid vi bara kan ute i trädgården! Härligt! Jag är jättetrött ikväll så nu blir det sängen. Kanske man kan vakna lite tidigare imorgon istället då..?Önsketänkande... ;-PTACK för alla era fina och snälla kommentarer ang. vårt bröllopsfoto nedan! Det krävs en hel del mod för att våga lägga ut det, så jag blir jätteglad när ni skriver så snällt. :-)*varm i hjärteroten*

Av grodis - 13 april 2007 09:09

...vägde jag EXAKT lika mycket som jag gjorde imorse: 80,3 kg.Den dagen stod jag brud. Blev fru till världens bästa man! Kände mig faktiskt fin då, även om det fanns en liten besvikelse att jag inte nådde 70-klubben till vår bröllopsdag.Dagen till ära får ni se en bild från vår stora dag, när vi tar skydd mot riset som kastas mot oss! ;-DIdag, är jag glad! Jag är nära 70-klubben nu och håller jag i så kommer jag nå den nästa vecka. Det blir många och långa promenader framöver och nu har ju våren även kommit hit, så det är bara att njuta! :-) Denna gång ska jag dit och så småningom ska jag även till 60-klubben. Jag har sen vår bröllopsdag slappnat av mer och mer och visst har jag gjort försök att gå ner i vikt, men aldrig till 100%. Det har gjort att jag lagt på mig kilon, ett efter ett, och till slut hamnade jag på 88,9 kg som jag vägde i februari i år. Hemskt egentligen... att man låter det gå så långt.Jag är jätteglad och tacksam för att jag kom med i denna viktutmaningsgrupp och ska lägga in en högre växel fr o m nu! Det är inte ens 1 månad kvar och jag SKA banne mig ha nått mitt personliga mål på -10 kg tills sista vägningen hos dem i grupp! Sen är ju tanken att jag ska fortsätta gå där, men det blir individuellt och 1 gång/månad tänkte jag. Det är ju helt upp till mig själv att bestämma. När jag når 10 kg minus har jag bestämt mig för en ny delmålsbelöning. Det är i form av en groda, på min högra vrist, där jag redan har en svart blomranka som jag aldrig varit nöjd med. Där ska de få tatuera över en svart grodsiluett istället! :-DHa en underbar fredag allihop!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards