Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 18 april 2007

Av grodis - 18 april 2007 22:07

Haha. Eller inte. ;-)


Men roooooligt var det! Sällan har jag skrattat så mycket som ikväll när vi fick undervisning i dans (både latinamerikansk och nordamerikansk). Då 2 killar i viktminskningsgruppen inte vågade sig dit (eller om de verkligen var sjuka?) så fick jag dansa med en tjej, men det gjorde ingenting för vi turades om att vara kille och föra. Danslärarna som själva är kända och vunnit många dansmästerskap både i Sverige och utomlands, var hur trevliga och sympatiska som helst, och väldigt duktiga i att lära ut. Sen att min koordinationsförmåga är som Bambis ute på den hala isen är ju en annan sak... *ehum*


Vi fick bl a lära oss grundstegen i Paso Doble, Cha Cha Cha och Jive. Och som sagt, mycket skratt och oj vad vi svettades. Dans ÄR väldigt jobbigt - men som sagt kul! Efter dansen som varade 1,5 h fick vi lägga oss på varsin matta med kudde och filt och lära oss avslappningsövningar, hur skönt som helst och jag somnade nästan! Verkligen välbehövligt och jag ska verkligen försöka ta mig tid att öva på just avslappning. Det tror jag behövs hos alla...


Viktminskningsgruppen är nu inne på sin 9:e vecka av 12. Så otroligt tråkigt att det snart är slut... *suckar*

 Dock hoppas jag och tror att vi är några stycken som tänker fortsätta vår gemensamma viktresa nedåt, och ses 1 gång/månad och mätas/vägas hos Prenet!

Dagens träning alltså dans! Nu har jag tränat/motionerat 9 dagar av 11!

*mycket nöjd*

Av grodis - 18 april 2007 16:34

Nu har vi träffat psykologen som ska hjälpa oss med ett intyg inför adoptionen och det gick jättebra. Det var en väldigt varm och go´ kvinna på drygt 70 år som öppnade dörren med pigga ögon och ett vackert leende och direkt utbrast:

"Ooooh, det kommer passa er sååå bra med ett mörkt barn!"


Lite charmigt faktiskt tycker jag... ;-D


Vi började med att samtala lite om hur vi kommit dit vi är nu, om Viktor och hans alltför korta liv, om IVF-försöken, om våra känslor inför adoption osv osv. Sedan fick vi sätta oss med varsitt test av Myers-Briggs Type Indicator bestående av närmare 80 frågor vi skulle kryssa för. Det tog ca 20 minuter och nu ska vår psykolog sätta sig ner och "rätta" våra test och ta reda på vilken kombination vi är. Vad man än svarar så är svaret alltid positivt och det ska tydligen vara ett bra test, som säger mycket om ens personlighet. Flera av frågorna var dock lite svåra att svara på då man kände starkt för båda svaren, men då fick man helt enkelt känna efter åt vilket håll man drogs mest och kryssa där. Ska bli jätteintressant att höra vad hon säger på fredag! :-)


Nästa vecka skulle hon ha vårt omdöme klart, så det är snabba puckar. Hurra!


Nu ska jag jobbba på lite, sen är det dags att åka iväg och dansa lite latinodans och sen göra avslappningsövningar, ska bli roligt och intressant båda delarna!

Av grodis - 18 april 2007 12:09

Ytterligare några punkter att sätta "OK" bakom på vår "samla-papper-lista", jätteskönt! Även pratat med vår handläggare C på BFA-A och rätat ut några frågetecken, vilket känns bra. Sakta, sakta närmar vi oss målet att få skicka iväg våra papper för översättning. Kanske om ett par veckor? Jag hoppas det!


En stor grej som är kvar är att sätta oss och gå igenom vårt fotoarkiv. Vi har en massa foton på vårt hem, men inte så många av oss tillsammans, men det går ju lätt att ordna. Bröllopsfotona får fungera som "porträttbilder" för vi vigdes ju borgerligt och hade ju "normalfina" kläder på oss den dagen. :-)


Om knappt 2 h är det dags för första psykologbesöket av två. Jag hoppas och tror det kommer gå bra. Jag vet inte om det blir samtal idag tillsammans eller om det blir personlighetstestet vi gör idag? Det visar sig...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards