Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 28 april 2007

Av grodis - 28 april 2007 23:20

Idag har jag så varit till den kungliga hufvudstaden fram och tillbaka och fixat med läkarintyg nr 2 inför vår adoption. Gick upp vid 8 imorse och duschade och gjorde mig i ordning. En skön morgon och inte stressig alls, vilket det brukar vara för en morgontrött Grodis... ;-)


Kl. 9.15 tog jag så bilen in till tågstationen, parkerade och hann med att köpa en Ramlösa + äpple & Amelia att glutta i. Hann även med att köpa en  latte på Wayne´s  (av en kille som jag är 100% säker på att han är från Sydamerika typ Peru, Bolivia..) som jag drack i den sköna morgonsolen innan tåget kom in på stationen. Det var MASSOR av människor som skulle till Stockholm idag (lönehelg + långhelg för många) och jag förberedde mig på att få stå hela resan. Dock hade jag flax och den vagnen med obokade sittplatser stannade framför näsan på mig och jag fick t o m sittplats vid fönstret! Tågresan gick snabbt och när jag kom fram till Stockholm gick jag först in på Axelssons där jag hittade en tunika som jag gillade. Dock kunde jag inte bestämma mig för om jag skulle köpa den eller ej så jag lade undan den över dagen. Vidare till Åhléns och där provade jag solglasögon för glatta livet! Men herrejösses... de är ju rena "flugögonen" allihop och såååå stora! Inget som passar på mig iallafall, så jag gick därifrån tomhänt.


Vid 13-tiden började jag styra stegen mot Odenplan och Läkarhuset som ligger där. Magen började kurra och idag bestämde jag mig för att mitt mål mat skulle bli på lunchen, så när jag kom fram till Odenplan och hade hittat på Läkarhuset där jag skulle vara kl. 14.30 så såg jag till min lycka att de hade ett Sushi-ställe mittemot! Traskade dit och beställde in 10 bitar sushi som jag åt och njöt av. Gud så gott!! Sen att jag inte kan äta med pinnar är en annan sak... jag kan säga som så att jag valde plats med omsorg på det stället.. *S*


Strosade runt lite i affärer runt Odenplan innan jag vid 14.20 gick upp till läkarhuset och den underbare doktorn som är en äldre man och som i höst fyller 65 år, men berättade för mig att han skulle jobba i 5 år till(!) Sånt imponerar på mig, och samtidigt blir jag glad, för det innebär att jag/vi kanske hinner med att träffa denne man en gång till om vi någongång i framtiden bestämmer oss för att adoptera igen... ;-)


Mötet med läkaren gick finfint och var hur trevligt som helst. Idag var det ju bara en underskrift som intygade att vi var friska och hade hälsan, så det var ingen undersökning eller så. Därför kunde jag alltså åka själv till Sthlm och göra detta. Fick t o m en stor kram av läkaren innan jag gick och han önskade oss varmt lycka till. :-)


Så nu är det ännu en punkt att pricka av på listan och vi närmar oss att snart får skicka iväg alla handlingar till översättning! Whohoooo!


Strosade runt ett par timmar till på stan innan jag tog tåget hem igen. Även denna resa hade jag flyt och fick sittplats. (vilket var väldigt skönt för nu var jag trött i fötterna...) Shoppade ingenting!? Vet inte om det har hänt förut på en Sthlms-resa..? Tunikan snålade jag in på.. men nästan så jag ångrar mig nu. Tyvärr finns ju inte Axelssons här i stan så det får vara så. Jag överlever nog och maken är glad att jag inte shoppar upp alla pengar.. ;-P


En lugn kväll där jag tvättat två maskiner tvätt och hängt. Sen har jag bara slappat. Imorgon är det fikatajm med adoptionstjejerna igen! Ska bli jättetrevligt och det verkar som om vi blir ett gäng. :-)


Nattinatt!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards