Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 29 april 2007

Av grodis - 29 april 2007 22:49

..och det sa bara "schwosch!"


Jag hänger INTE med! Mycket beror nog på att jag haft varenda vaken minut planerad denna helg och det är inte riktigt så roligt... Jag har inte ens hunnit sitta ner och verkligen kopplat av, utan det har gått ett i ett... Stockholm igår och idag var det först Tjejträff med andra adoptionsbrudar på ett av stadens fik. Jättetrevligt som vanligt och jag är så glad över att dessa tjejer finns och att vi har dessa träffar och snackar om våra tankar och funderingar!


Efter träffen åkte jag och hämtade min pappa som skulle äta hos oss senare på kvällen, men fram tills dess hjälpa oss med lite praktiska saker. Vi hade dessutom tänkt att låta honom fota oss i lite olika miljöer och situationer här hemma för att skicka till Bolivia, men vi orkade helt enkelt inte "hålla på" att fixa till oss och byta om och hålla på ... hann inte heller, för saker o ting drog ut på tiden så den avtalade middagen som min lillebror med sambo skulle komma på kl. 18.00 fick skjutas på till 19.00


Klockan 20.15 fick vi mat i magen... *ehum*


Grillade hel oxfilé och till det ugnsrostade grönsaker o potatisklyftor. Till det testade jag att göra en balsamicosås som blev jättegod. Allt smakade toppen och jag blev så mätt att magen stod i fyra hörn. *puh!* Efterrätten bestod av Muscavadopäron gratinerade i ugn och till det en klick Kesella vanilj. Enkelt och gott det med och det var första gången vi provade det.


Nu är klockan snart elva och det är dags att gå och sova. Skönt att det bara är halvdag imorgon iallafall och sen en ledig dag till! Imorgon är det Valborg och vi ska fira den tillsammans med Soff med make och deras vovve Harry! Jättetrevligt  & mysigt ska det bli! :-)

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards