Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under april 2007

Av grodis - 1 april 2007 14:06

Puh.Det är tungstädat idag må jag säga. JAG VILL UUUUUUT!!Halva huset städat nu. 4 maskiner tvätt upphängda.Muffins har jag också bakat, utan att smaka så mycket som en skvätt av smeten! Och INGEN färdigbakad muffins heller. Det ni! Jag är faktiskt imponerad av mig själv där, för det brukar vara faaaarligt.... Smet som ju är så gott! Det bidde muffins med äppelbitar och kanelsmak, och det smakade så gott att maken redan ätit 3 stycken! ;-D Bakade för att bjussa maken och grannen som jobbar hårt i skogen + att ha något att ta fram ifall vi får besök. Något annat än en slät kopp kaffe kan ju vara trevligt att bjussa på menar jag... Nu tomatsoppa smaksatt med basilika och vitlök, sen fortsätta med städningen!Kl. 18 ska vi vara i stan hem till svärmor för födelsedagsmiddag. Puh.. full fart.

Av grodis - 1 april 2007 10:21

Nej då. Jag ska inte lura er.Sanningen är den att jag är urusel på att luras och ljuga. Och det ser jag inte som en negativ personlighet, utan tvärtom.Tänk, april.I april nästa år kommer jag sitta som på nålar, för då har vi (förhoppningsvis) väntat nästan 11 månader på BB (barnbesked). I dagsläget verkar barnbeskeden dessutom komma redan efter 8-9 månader, så kanske det är så att vi antingen är nere i Bolivia den här tiden eller så är vi redan hemma!?Tanken är svindlande.Jag vet inte varför, men jag har så svårt att tro att detta verkligen ska gå vägen. Trots att vi kommit så här långt som vi ju faktiskt gjort nu. I maj, när alla papper är samlade och förhoppningsvis klara och nedsända till Bolivia, väntar VI barn! Kanske inte så konstigt att det är svårt att ta in. Det är ju SÅ STORT. Det finns inget större.----------En minst lika fin dag idag och tyvärr är det så att städning och tvättning står på tapeten idag. Det tar emot massor att behöva vara inne en sån här dag... :-/ Första maskinen är iallafall igång, och tyvärr kan jag inte hänga tvätt ute, då maken och grannen eldar ris även idag, dessutom nära vår tvättställningsplats. Vill ju att kläderna ska lukta fräscht och inte gammal rök.... ;-PSka iallafall ställa upp fönster och dörrar så jag hör fågelkvitter och känner utomhusluften.Ska bara dricka kaffe först. I solen. Ute.Ha en underbar söndag alla goa vänner!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards