Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 1 maj 2007

Av grodis - 1 maj 2007 22:03

Fr o m imorgon onsdag är det NYA tag som gäller! Det är sista veckan med mina viktminskarkompisar hos Prenet (även om vi bestämt att fortsätta träffas 1 gång/månad och väga/mäta oss) och nu jäklar blir det till att lägga in en högre växel! Maten har det varit si och så med de sista dagarna och även alkoholintaget. Så fr o m nu är det skärpning!

Jag har även slarvat med vattenintaget och det vet jag påverkar vikten negativt, så det måste jag också skärpa mig med. Minst 2 liter/dag måste jag få i mig framöver.


Jag är supermotiverad att fortsätta gå ner i vikt, även fast jag tillåtit mig själv att "sväva ut" lite ett par dagar. Jag har egentligen inte bråttom att gå ner i vikt. Det sägs ju att 0,5 - 1 kg i veckan är en alldeles lagom takt och jag ligger ju där så det känns fint. Blir dessutom jättejätteglad när folk säger att det syns, både i ansiktet och runt midjan! Fick jättefina komplimanger av Soff och hennes man igår och det värmer, även om jag själv inte ser. Jag ser inte själv, men känner på kläder och det betyder ju att jag minskar, det vet jag. Men det är svårt att ta in. Jag har svårt att ta emot komplimanger. Har alltid haft. Men jag jobbar på det. Att säga "TACK snälla du!" istället för att "Nämen, har jag..? Tycker du verkligen det?" osv. Faktiskt inse själv att jag ÄR duktig. :-)


Jag har flera goa tjejkompisar som också kämpar med sina överflödskilon, alltifrån 5 kg - 20/30 kg och det känns jätteskönt och tryggt att jag inte är ensam om att jobba på att må bättre. Vi stöttar och peppar varandra så gott vi kan och ibland är det synd att vi inte bor i samma stad utan "bara" kan peppa varandra via mail/sms/kommentarer. Kämpa på, kära vänner!


Ha det gott allihop!

Av grodis - 1 maj 2007 19:29

Jösses. Det är MAJ nu. Den vackraste månaden av dem alla. Och även den som gör mest ont själsligt hos mig.


Maj var den månad som vår son föddes och sen dog. Året var 2002. Snart 5 år sen. Tiden går vidare trots allt. Ibland fort, ibland sakta.


Valborgsfirandet blev jättemysigt och trevligt tillsammans med Soff och hennes make och deras Harry. Dock blev vi alla besvikna och lite paff när vi igår mellan förrätten och varmrätten tog oss en promenad för att gå bort till gräsängen där majbrasan ALLTID tänts förut, och upptäckte att det i år inte var någon?! Det låg bara en hög med ris där... som inte kommer tändas på..?

Jättebesviken är jag och lite småsur faktiskt. Samfällighetens styrelse kunde faktiskt ha tagit tummen ur och åtminstone satt upp en lapp på anslagstavlan och antingen efterlyst folk som ville arrangera en eld och kanske lite korv med bröd, eller också helt sonika skrivit att det inte skulle bli någon. Jag tyckte riktigt synd om de barn som lekte i lekparken där och som sorgset meddelade oss på lillgammalt sätt "Det blir ingen brasa i år för det är inga som vill engagera sig!". Ordet "engagera" måste komma från deras föräldrar....


Nåväl, vi hade en supertrevlig kväll tillsammans med mycket prat och god mat och dryck. Imorse var jag dock (som vanligt...) lite bakis och jag VET att jag skrev förut att jag inte skulle dricka en droppe alkohol mer under Prenet-tiden... men det är inte så lätt att avstå. Det är heller inte lätt att veta hur mycket/litet jag tål längre. Just nu verkar det bara bli mindre och mindre....


Dagen idag har varit lugn. Vi slappade i soffan och tittade på filmen "Pistvakt" tillsammans allihop innan vi gick ut och gick en skön promenad. På vägen hem så gick jag och Soff tillsammans med Harry till en brygga alldeles nära oss och vårt hem, medans våra män gick hem till oss och fixade lite picnic bestående av allehanda frukter och vatten till oss och en varsin öl och knäckemacka till dem själva. Vi konstaterade snabbt att de har väldigt nyttiga och duktiga fruar, jag & Soff... ;-P


Nu måste jag sätta mig och deklarera, i sista minuten! Puh... Dock brukar det inte vara några konstigheter, och det hoppas jag att det inte är i år heller.


TACK kära vänner för jättetrevligt sällskap! Vi ses snart igen! :-)

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards