Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 7 maj 2007

Av grodis - 7 maj 2007 22:43

Kvällen blev så som jag hade hoppats och planerat för. Skönt!

När vi kom hem bytte jag om till träningskläder och innan jag gick ut på min stavgångspromenad så fick så Sally äntligen bada. Det gick bra, ända tills hon dyblöt tog ett skutt och sprang ut ur badrummet och in i vardagsrummet med en matte efter. Hon dyblöt som sagt och jag i strumplästen efter. Fick snabbt tag i henne igen och in i badrummet och ner i badkaret igen - denna gång med stängd badrumsdörr... ;-P

Inte ett knyst sa Sally och var sååå duktig. Jag inbillar mig att hon gillar att bada faktiskt. Eller rättare sagt duscha. Nu självtorkar hon och har t o m myst i mitt knä ikväll så jag tror inte hon är så väldans sur på matte efter dagens alla äventyr trots allt.


Stavgångspromenad blev det sen alltså, efter att ha bytt om till torra strumpor... iPoden fick dock vara hemma så ikväll gällde fågelkvitter och vindens sus. Jätteskönt, trots att det blåste rätt rejält. Jag fick snabbt upp flåset och pulsen och tog i rejält med stavarna idag och tryckte ifrån ordentligt så jag blev snabbt varm. Så skönt!


När jag kom hem igen hade maken fixat god variant på chili con carne som jag åt med god aptit. Ett långt samtal med svärmor blev det efter det och sen gick jag och maken tillsammans igenom alla papper.

Jag har sorterat upp alla papper på matsalsbordet. En sida med "ORIGINAL" och en med "KOPIOR". Vi gick igenom BFA-A:s instruktionsblad, sida för sida, och checkade av alla papper och det ser väldans bra ut! Vi kommer absolut kunna lägga på dem under denna vecka. Whohoooo!


Hur är det sen? Väntar vi barn då?

Eller är det när alla papper skickas ner till Bolivia på riktigt..? Om några veckor efter översättningen och legalisering?


*funderar högt*


Jag längtar enormt mycket efter den dagen vi kan säga att VI VÄNTAR BARN - PÅ RIKTIGT!! Det är liksom mitt/vårt sätt att säga att "vi har testat positivt"...


Vad konstigt det känns. Att det verkligen ÄR så nära nu. Så här nära syskon till Viktor har vi aldrig varit förut.


Så nära, nära.


Och så jävla underbart! (rent ut sagt..)

Av grodis - 7 maj 2007 17:50

Regnar om vartannat idag så det passar bra att bada Sally ikväll då hon ändå inte kommer kunna vara ute i sin sele. Det är prio 1.


Prio 2 (eller 1 egentligen såklart!) är att kolla igenom alla papper igen och börja lägga upp det som ska skickas till BFA-A (originalen) + det som ska skickas till översättaren. Vi har insett att vi inte kommer hinna färdigt allt till imorgon heller... Jag vill absolut inte stressa så det blir fel, för då tar allt bara ännu längre tid. Nu ska vi först och främst åka hem och se om de 2 felaktiga papperna har kommit i lådan på nytt idag, och förhoppningsvis *peppar peppar* är RÄTT denna gång!


Vår personliga ansökan skall finslipas också och en telefonlista skall sammanställas. Sen så, börjar det närma sig.... *pirr*


Home sweet home - here I come!



Av grodis - 7 maj 2007 14:53

Blä!


Jag mår inget bra idag.

Kort stubin. Ont i magen. Ont i huvudet. Ont i själen för att jag tänker så mycket på vår älskade Viktor.


Arg är jag också. Eller irriterad.

På ifrågasättanden från vissa som läser min blogg.

Sånt gör mig trött...

Jag förstår inte hur folk orkar hålla reda på saker och ting. Små (för mig) petitesser som t ex var och när och hur och på vilken våg jag väger mig..?


Man slutar aldrig att förundras...


Sen har jag en undran. VARFÖR måste man fortsätta få mens när man adopterar? Borde det inte finnas en låda som man skickar iväg en  önskan om att få slippa den, åtminstone för ett par år framåt? Precis som vid vilken "vänta-barn-period" som helst?


*suckar och jobbar vidare*

Av grodis - 7 maj 2007 12:06

Kom hem sent igår kväll från min helg i Göteborg. Klockan var närmare 23. *zzZZZzz*


Imorse hade jag dessutom tid med Sally (katten) hos "frissan" för nedtrimning av pälsen. Sally är nämligen perser och perser kräver pälsvård, vilket jag slarvat med länge och det i sig har lett till att hon fått många tovor som inte går att reda ut utan måste trimmas bort.... *skäms* Jag var med henne under tiden hos "frissan" och det var inte så rolig upplevelse. Mitt lilla hjärta var jätteduktig till en början, men när tjejen som trimmade henne kom bak mot rumpan var det inte roligt längre och jag grät inombords när jag var tvungen att hålla i henne rätt tufft och hårt för att vi skulle klara det sista också. Svettig och varm och med hår/päls överallt blev vi till slut klara och jag har nu lovat Sally och mig själv att matte ska skärpa sig med pälsvården så detta inte ska behöva upprepas. Ikväll ska Sally få ett skönt bad och så börjar vi om på ny kula med hennes fina päls!


Mötena i Göteborg var hur trevliga som helst och min kväll med mallsing urtrevlig och timmarna for iväg! Vi åt gott på en sushirestaurang och pratade om livet i stort och smått. Alltid lika trevligt att träffa dig, vännen! *sänder ett lass kramar till Götet*


Bodde på Scandic Europa, som ligger alldeles nära både stationen och Nordstan och hade turen att få ett rum högst upp. Jättefint och kanonutsikt över Göteborg!  Hotellfrukosten var superdupergod och jag åt så magen stod i fyra hörn och INTE enligt Prenet´s rekommendationer. Men det hade jag bestämt mig i förväg för att unna mig det jag ville. Så en pannkaka med sylt & grädde blev det bl a och det var så gott. Proppmätt gick jag upp på mitt rum igen och pustade en stund på sängen innan jag duschade och gjorde mig iordning för dagens möte med styrelsen i och hos BFA. Jag blev upphämtad på stationen av en tjej som bor i Gbg och vi åka ca 20 minuter mot Kungsbacka. Vid 12 började mötet och det med lunch(!) jag som var mätt fortfarande valde en kycklingsallad utan vare sig pasta, dressing eller bröd. Åt hälften, sen sa det stopp.

Vid 15-tiden var det dags för kaffe... och jättebauta blåbärsmuffins!! Mensen kom inte igång på riktigt förrän igår och jag satt på mötet med fruktansvärda magsmärtor och ja, jag tog en muffins.... Men..!! Jag gjorde ett MEDVETET val! Och jag NJÖT av den i fulla drag!


Sen, kan jag meddela att min stackars mage INTE njöt på samma sätt resten av dagen och kvällen då jag satt på tåget hem igen under nästan 4 h resa. Uppspänd och svullen och allmänt "knorrig" och gasig och utan att kunna släppa väder så inbillade jag mig till slut att hela tågvagnen hörde den... ;-)


Mötet hos BFA-A var otroligt spännande och intressant och vi diskuterade både roliga och mindre roliga saker. Jag är dock belagd med tystnadsplikt så därför kommer jag inte skriva mer än så. :-) Är otroligt lärorikt att få chansen att vara med i denna styrelse och jag ser fram emot att få lära känna de andra i styrelsen bättre och utveckla BFA-A som origanisation framöver.


Imorgon är det resa igen som gäller och då är det Stockholm jag ska till! Jag och en tjej från BFA-A:s kontor (som också är vår handläggare för Bolivia) ska tillsammans gå på möte hos MIA (Myndigheten för Internationella Adoptioner) och representera BFA-A och det ska bli väldigt intressant. Det ska också bli jättekul att få chansen träffa vår handläggare! :-)

Jag och maken ska sätta in sista rycket idag så jag kan ha med mig våra originalhandlingar och lämna över det till henne imorgon tänkte jag, bara vår psykologs nya intyg kommit med posten idag vill säga! *hoppas*


TACK snälla ni för alla grattis till mina -10 kg! :-)




Och till "h" - ja, det var vågen hemma som visade att jag gått ner ... om det nu har någon betydelse för dig att veta..?


~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards