Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 8 maj 2007

Av grodis - 8 maj 2007 19:13

Jag är verkligen inte gjord för att sitta i möte en hel dag. Det går bra första timmarna, men sen på eftermiddagen är det svårt att hålla sig vaken.... HUR intressanta ämnen som än diskuteras. Idag har jag alltså åkt tåg t/r till Sthlm och varit med på möte hos MIA (Myndigheten för internationella adoptioner) tillsammans med representanter från Sveriges alla adoptionsorganisationer + representanter från MIA. Sammanlagt var vi 20 st som satt runt ett stort runt bord.


Jag kan naturligtvis inte berätta om vad som sades, men även detta möte var oerhört intressant och jag kan sammanfatta det som att läget på adoptionsfronten är tufft. Väldigt tufft. Själv är jag oerhört glad och tacksam för att vi kommit så långt som vi gjort och att det *peppar peppar* rullar på så bra som det trots allt gör i vårt landval Bolivia. Vår väntan kan komma att bli allt mellan 4 månader(!) - ca 1 år och det känns i dagens läge som INGENTING!


Vi behöver verkligen att få "bara vara" ett tag. Vi behöver ta itu med vår planerade renovering av övervåningen i höst/vinter....


Fick dessutom träffa vår handläggare IRL idag och passade på att fråga de sista funderingarna jag hade noterat. Hon var supertrevlig och det kommer bli jätteroligt att samarbeta med henne i samband med att jag ska utforma BFA-A:s medlemstidning framöver.

Vilka roliga saker jag får vara med om! *tacksam*


Nu är jag verkligen HELT slutkörd och huvudet är sååååååå trött av all information och alla diskussioner. Ska vila en stund och sen gå ut och gå och lufta hjärnan tänkte jag. Men först måste jag ringa ett samtal till en god vän som jag tänkt på massor idag och hållt tummarna för. Berättar varför en annan gång. Kanske... ;-P

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards