Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 13 maj 2007

Av grodis - 13 maj 2007 21:48

Sitter och slösurfar lite efter att ha sammanställt det allra sista på våra adoptionsansökningshandlingar (vilket lååååångt ord!) och gick då in en sväng på bmidirekt.se och räknade ut mitt BMI lite på skoj sådär...


Startvikten jag hade i februari gav mig ett BMI på 34,7 (= fetma)

Dagens vikt gav mig ett BMI på 30,7


Jag har iofs fortfarande fetma enligt den tabellen, men snart är jag "bara" överviktig.


Eller jätteviktig som man också kan säga.... ;-)


Alla handlingar är alltså klara nu. Det är "bara" fotografibiten kvar och den ska vi klara av nästa helg.


Nu blir det sängen. Jag är fortfarande helt slut och förstår inte hur jag ska orka med att jobba imorgon. Tur det "bara" är 3,5 dag kvar tills jag är ledig igen....


Nattinatt vänner!

Av grodis - 13 maj 2007 11:32

Jag tror på fullaste allvar att jag skulle kunna sova hur mycket som helst, bara jag fick. Inatt t ex har jag sovit från 23 igår kväll till 11:20 idag. Drygt 12 h med andra ord. Iofs så vet jag att jag behöver det men kanske inte riktigt så länge. Jag somnade om på morgonen och känner mig nu mer trött än pigg...


En kopp kaffe och en dusch kanske gör susen?

Idag ska jag sätta mig i blivande barnrummet på övervåningen och ta hand om det som jag för flera veckor sen(!) öste ur på golvet när jag letade efter ett viktigt papper inför adoptionen och sedan dess har jag inte haft tid/ork/möjlighet att ta hand om allt igen. Det är allehanda kartonger med olika innehåll sen vi flyttade hit för 4,5 år sen som skall gås igenom och rensas för jag vägrar att bara stoppa tillbaka allt in på kattvinden igen!


Tvättning står också på schemat som alla andra söndagar. När vi blir fler så kommer ju det 1-gång-i-veckan-schemat spricka och det ser jag fram emot. ;-P


Många tankar på Viktor är det och mitt hjärta svämmar snart över av all den kärlek och sorg jag känner för honom. Mammas lille pojke som skulle varit en stor liten pojke idag. På 5 år!? Det är inte klokt....

Idag är det 5 år sedan vi hade nöddopet för honom på UAS. Det skedde på neontalen och sjukhusprästen kom dit. Vi hade just fått det värsta beskedet föräldrar kan få ang. sitt barn - att han inte kommer klara sig och de gissade på att han hade timmar kvar i livet. Viktors dop kändes därför som en begravning och var det absolut värsta jag varit med om. Så definitivt. Och vi hade ingen aning om hur länge vi skulle få ha honom kvar hos oss. Hur mycket tid vi skulle få tillsammans.


Efter dopet fick vi så ut honom till oss att sitta "känguru" med och där satt vi, hela dagen och hela natten. Till slut fick personalen be oss att gå och sova upp på BB på vårt rum, för annars skulle vi inte fixa detta. Inte visste vi då att vår älskade Viktor skulle kämpa på en hel vecka.


Vår lille kämpe. Vår älskade son.

Så orättvist att du efter all kamp inte fick stanna.


~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards