Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 16 maj 2007

Av grodis - 16 maj 2007 22:57

(Bilderna från IKEA)


För en gångs skull kom jag iväg från jobbet i tid när vi hade möjlighet att sluta tidigare. Kl. 13.00 slutade jag för dagen och begav mig till IKEA för att byta ut en skadad dörr till vårt nya sideboard jag köpte för någon månad sen, men inte kommit mig för att byta förrän nu. Nu är det gjort så imorgon blir det äntligen färdigmonterat helt, skönt!

När jag ändå var på IKEA kunde jag inte låta bli att gå igenom halva... från barnavdelningen *harkel* och framåt... Kom därifrån med ett påslakanset med djungelmotiv, 3 tavlor med samma djungelmotiv och så det där berömda barnmat-setet i form av groda (såklart!)... Och nej, inte till mig.. utan till.. ja, ni förstår. *S*

Mötte min chef när jag stod där på barnavdelningen och klämde och dagdrömde och hon sa: "Men Marie, är det inte lite VÄL tidigt!?" Och jag svarade: "Nej, jag känner att jag måste få börja drömma på riktigt och så är det ju alltid bra att ta utgifterna lite pö om pö!"


Hehe.. svar på tal. ;-P

Tur jag varit så öppen med vår adoption så hon blev inte varken chockad, förvånad eller överraskad utan bara log och önskade mig lycka till och trevlig ledighet. Hon är bra, min chef. :-)


Efter IKEA-svängen åkte jag till Plantagen för att inhandla jord, liten spade och trädgårdshandskar för att kunna göra fint hos Viktor. När jag kom till kyrkogården och hans viloplats började jag med att hämta vatten i en hink och skrubba hans fina sten fin från smuts och begynnande grönaktig hinna. Nu är den som ny igen och jag fyllde även på med ny jord och planterade om det lilla trädet och alla penséer. Så fint hos honom nu och det gör mig lugn och tillfreds inombords. Det var en riktigt fin och skön stund hos Viktor i hans fina backe i eftermiddagssolen idag.


Sen var det dags att åka och hämta maken som jobbat färdigt för dagen vid 16-tiden. Vi åkte och handlade lite mat innan vi åkte hemåt för att grilla. Maken var snäll och fixade och donade i köket och förberedde maten för grillning medans jag bytte om och gick ut och gick stora ö-rundan. Jätteskönt att få komma ut lite och ännu bättre när jag fick komma hem och äta gooood mat. *Tack min älskade!*


Sen lite småprat om livet och framtiden, mys i trädgården och lite planering för kommande planteringar och anläggningar. Bus med katten och sen lite mys i soffan. En myskväll helt enkelt och nu är det dags att avsluta denna dag. Ska bli såååå skönt med en ledig dag imorgon och jag har beslutat mig för att ta den som den kommer, dvs lugnt!


Nattinatt!

Av grodis - 16 maj 2007 08:06

Idag är det onsdag. Dessutom onsdag före röd dag och det betyder att jag slutar efter halva dagen. Skönt!!


Eftermiddagen ska jag tillbringa till att göra "ärenden-man-annars-aldrig-hinner" och det innebär bl a att åka till IKEA för att byta en av dörrarna till vårt nya sideboard som var skadad, åka till Viktor och göra rent hans fina gravsten med såpvatten och borste + lägga på ny jord i hans lilla rabatt och plantera om alla blommorna. Efter det blir det att hämta maken och sen åka och handla lite mat. Så bara för att jag slutar tidigare innebär det inte att jag kommer hem tidigare tror jag dessvärre.... Samtidigt är det ju skönt att få dessa saker gjorda. Saker som fått vänta på sig ett bra tag...


Nu är det dags för lite frukost och sen morgonkaffet!


Go´morron vänner - var än ni är!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards