Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 18 maj 2007

Av grodis - 18 maj 2007 22:55

De orden som jag har i rubriken, står på Viktors fina gravsten. Idén fick vi från Carolas underbara sång "Jag vill alltid älska", vilken sjöng och spelades på Viktors begravning.... Med detta inlägg vill jag tacka er alla som är med oss i glädje & sorg och tröstar, peppar, stöttar och skrattar & gråter med mig. TACK!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*


Ingen förstod vart Du blev av
men fast Din vagga är en grav
tror jag Du fann en öppen dörr
som barnen gör
Till rum med änglar att få se
dom lär Dig leka, ser Dig le
Åh - om jag kunde vara med!
Det är Dig jag älskar

Det är Dig jag älskar!
Och en gång skall tystnad
ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång

Ingen är vackrare än Du
för Du har himmelsk klädnad nu
Du som är mammas sorg och skatt
jag ber i natt
När Du hör vita vingars sus
be att två änglar tar ditt ljus
ner till min mardröms mörka hus
Jag vill alltid älska!

Jag skall aldrig glömma
Och en gång skall tystnad
få ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång

Bortom allt jag drömt
finns Du nånstans gömd
Aldrig blir Du glömd
Inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång

Det är Dig jag älskar
Det är Dig jag älskar
Och en gång skall tårar
få ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång

Bortom allt jag drömt
finns Du nånstans gömd
Aldrig blir Du glömd
Inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång

Jag vill alltid älska -
aldrig glömma -
jag vill alltid älska!

Inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Av grodis - 18 maj 2007 15:32

...allt som petitesser i jämförelse med vad som hände denna dag för 5 år sedan när vår son somnade in...


Men jag måste ändå blogga vidare, och dessvärre rapportera om mitt första + på vågen sedan jag startade min viktminskningsresa. Imorse visade vågen 78,9 kg, dvs +0,4 kg sedan förra veckan. Jag hade räknat med det så det känns inte som någon chock. Visst är jag besviken, men samtidigt är jag inte värd något minus efter denna vecka då jag slarvat med både vattenintag och matbiten. Salta pinnar är gott........... *ehum* Dessutom är jag "mitt i månaden" och vid ägglossning samlar jag vatten, det vet jag ju nu när jag varit med i Prenet i 3 månader och mätit kroppens sammansättning vid olika tillfällen i menscykeln.


Men som sagt, det känns som en petitess att rapportera en viktrapport just idag och det är bara att bita ihop och ta nya tag.


Fredag idag och det känns skönt att få lite helg efter att ha jobbat denna klämdag. Dock har det varit rätt lugnt på jobbet, vilket känns skönt. Efter jobbet åker maken och jag tillsammans till Viktor och tänder ett ljus och är hos honom en stund under hans träd...


Kram på er alla.

Av grodis - 18 maj 2007 08:09

Idag brinner ett ljus för vår älskade Viktor som bara en vecka gammal somnade in på pappas bröst kl. 07:40 den 18 maj 2002...


Saknar dig så, mammas & pappas lille kämpe!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards