Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 24 maj 2007

Av grodis - 24 maj 2007 23:01

Det är ingen lek att sitta i telefonmöte. Särskilt inte i 2 h och 10 minuter..! Öronen är varma nu kan jag säga.. *s* 5 koppar kaffe hann jag med också, så nu får jag se om jag överhuvudtaget kommer kunna sova i natt. Inte så smart kanske...


Nu sitter jag här och smuttar på min kvällsshake, alldeles galet försent, men jag glömde(!) faktiskt att ta den när jag kom hem från jobbet, då jag genast satte igång med städningen. Ingen ordning alls.. *suckar lite åt mig själv*


Nåväl, nu sitter jag här och väntar på att färskpotatisen på spisen ska börja koka så jag får gå och försöka sova sen. Vi ska ha färskpotatissallad till laxen imorgon nämligen. Och till efterrätt blir det jordgubbar med glass. Mums! *längtar* Finns det något bättre än just färskpotatis & jordgubbar på sommaren? Jag tror inte det. För mig är det verkligen svensk sommar! :-)


Telefonmötet gick jättebra och vi var hela 13 personer! Det var mitt första möte telefonledes någonsin och jag tycker det funkar bra, även om jag kan tycka att det är trevligare att ses och se dem man pratar med. Men när vi bor utspridda i landet så är detta lättaste sättet att mötas på, även om vi kommer ha 3 möten/år då vi ses. Nästa möte är i slutet av juni och då kommer jag förhoppningsvis kunna prata lite mer och informera om det ansvarsområde jag är med i: Informations- och redaktionsrådet. ROOOLIGT! :-D


Nu ska jag koppla av lite och slösurfa lite under tiden potatisen blir klar.


Sov så gott allihop! Men det gör ni säkert redan... ;-)

Av grodis - 24 maj 2007 15:05

Idag var jag och maken och hämtade min lilla "röda fara" eller Bettan, som hon heter, hos bilverksta´n efter att hon blivit lagad efter makens rådjurskrock för ett par veckor sen. Ny (beg.) huv. Nya vänster framlykta och lite annat smått och gott. Som tur var är självrisken bara 1.000 kr iallafall men själva "lagningen" kostade ca 16-17.000 kr.


Nu är vi med 2 bilar igen och det känns skönt, för trots allt är det ett måste ibland när man som vi bor lite på vischan och bussarna går allt för sällan. (I-landsproblem egentligen, jag vet...) Vi åt även lunch tillsammans på "Sportbaren" och de har jättegod OCH nyttig mat så jag känner mig jättemätt och nöjd. :-) Imorgon är det dags för veckovägningen igen och jag hoppas att förra veckans lilla plus på 0,4 kg är borta och lite till!


Ikväll ska maken åka och handla mat som vi ska bjussa våra nära och kära på imorgon på "stora fotograferinsdagen". Det blir fisk av olika slag och bl a tänds fiskröken. Gott! Jag själv ska åka hem och dra runt snabeldraken ett varv runt huset och damma av lite grann.


Kl. 20.30 ikväll har jag mitt första telefonmöte med vår organisations styrelse och det ska bli jätteintressant att se hur det funkar! Fått ett telefonnummer och en speciell kod jag ska ringa upp, och jag har aldrig gjort det förut, så jag hoppas det funkar!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards