Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 31 maj 2007

Översättningen har kommit!

Av grodis - 31 maj 2007 08:47

Det är svårt att blogga när man tycker att ens liv enbart består av jobb, jobb och åter jobb.... *suck*

Igår kväll kom vi inte hem förrän 21.30, men fick iallafall en glädjande nyhet i brevlådan - våra handlingar är översatta och klara!! :-D

Dessvärre har ett av papperna en felstavning som är ganska viktig att den blir rätt, så det har jag mailat översättaren om ett nytt ex av. Sen är det bara lite underskrifter som ska till och fotona måste framkallas typ BUMS och sen ska det iväg till BFA som sätter ihop allt med våra svenska original och sen hörrni, sen väntar vi barn på riktigt!


Tiden rusar iväg när man är stressad, och det är jag verkligen nu.

Jag är dessutom så trött att det känns som om jag skulle kunna sova en vecka i sträck....

Ikväll är det firande hemma hos makens far med sambo för de har båda födelsedagar nu i dagarna. Imorgon är det fredag = ytterligare en stressig dag på jobbet och sen åker vi till Göteborg och Boliviaträffen tidigt på lördag morgon och kommer hem söndag kväll. I dagsläget ångrar jag att vi inte bokade en hotellnatt iallafall istället för att stressa hem.... men, men.

Det ska bli otroligt spännande och intressant att träffa andra som både har och ska adoptera från Bolivia. Jag vet att det är drygt 90(!) anmälda varav ca 30 barn. Tror ni jag kommer njuuuuuta!? ;-)


Nu är klockan snart 9 och jag ska ringa BFA och uppdatera läget tänkte jag. Men först en kopp kaffe och en shake så jag börjar vakna till liv...


Go´morron vänner!


--------------------


Uppdatering 09:21


Märks att man är trött...

Eller vad säger ni om att jag hällde pulvret till Shake´n i morgonkaffet istället för mellanmjölken det ska blandas med..?


*suckar och skakar på huvudet åt sig själv*


 
 
Ingen bild

"E"

31 maj 2007 09:03

Åhhh, vad härligt att papprena snart är helt klara och ivägskickade!
Hoppas ni får en toppenlördag i Göteborg.
Härligt att träffa de små och drömma... :)

 
Ingen bild

Magda

31 maj 2007 09:26

Vad härligt att det börjar närma sig för er o bilderna på er blev kanonbra.

Nu är det bara se till att skicka i väg allt så ni kan börja längta o vänta på allvar.

Hoppas att ni får en trevlig helg i Götet, vi har riktigt sommarväder i Piteå med en temperatur på 19 grader idag o sol. Ska bege mig ut i parken nu så Vilma får leka av sig.

 
Elin

Elin

31 maj 2007 09:49

Men gumman!! Kaffe med extra frukostpulver. ;) Hoppas det blir en härlig helg i Gbg, vilket det säkert kommer bli. Massor med söta barn också!

http://sedlacek.se

 
Monica

Monica

31 maj 2007 13:59

Men oj så tokigt det kan bli när man är trött.
Det förstår jag att du är trött, du jobbar och står i och så allt runtomkring.
(Törs jag skriva att jag nyss vaknat efter en tupplur på 2 timmar.)

Sköt om dig! kram

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Petra

31 maj 2007 16:33

Du vet att man inte få låna hem nåt barn va ;)

Supergrattis till översatta handlingar, ja snart väntar ni PÅ RIKTIGT!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards