Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 8 juni 2007

Av grodis - 8 juni 2007 21:09

Känns helt OK att sitta på verandan och surfa så här en skön sommarkväll i juni. Fåglarna kvittrar. Annars är det helt tyst och stilla förutom en stor humla som trött surrar...

Vi har ätit inlagd sill, matjessill med gräddfil och gräslök och färskpotatis till middag idag. Alldeles lagom så här i hettan, för jag blir inte hungrig alls... Snart blir det svenska jordgubbar från Blekinge till efterrätt! Mums!


Nu har jag ett litet "dilemma". Ett kärt sådant iofs. Ni vet den där vagnen jag så gärna vill ha och som jag skrev om för bara ett par dagar sen. Jag har blivit erbjuden att köpa en sån. Endast använd 7 månader, nyskick, och med fotsack, regnskydd och skötväska till. Pris 3.400:- Precis den vagnen alltså. I den färg jag bara älskar. Tjejen som ska sälja den bor långt söderut, men ska upp till Norrköping på söndag och erbjuder sig att ta med sig vagnen då. Hur ska jag göra nu då!? Jag vet inte ens vad vagnen kostar ny, men gissar på 5.500-6.000 kronor kanske? Är 3.400:- ett bra pris för en sån här vagn? Ska jag slå till? Det är 15 mil enkel resa till Norrköping härifrån så det är inte så jättelångt.....


Aldrig får det vara lugnt...

Men å andra sidan är det himla trist också.... ;-)

Åsikter, synpunkter, kommentarer mottages tacksamt!

=========================================

(Uppdatering 23:04)


Efter att ha kollat runt lite till på olika forum. Fått jättebra tips och råd både här och där (TACK ALLA!) så har jag bestämt mig för att vänta lite till. Det är trots allt rätt mycket pengar för en beg. Emmaljunga och vad jag förstår så får man nästan en ny för samma pengar, om man vill ha en -06 t ex? Jag håller ut och drömmer vidare lite till. Vi har trots allt hela hösten på oss och kanske det kommer en annan vagn som får mig på fall då? ;-)


KRAM på er och tack för alla fina tips!

Av grodis - 8 juni 2007 15:00

Fick just reda på att vår handläggare på BFA-A mottagit våra handlingar och kommer börja titta på dem under nästa vecka. Jätteskönt att veta att de kommit fram ordentligt.


Nu är det "bara" att luta sig tillbaka och vänta, och hoppas vi inte missat något eller att något behövs göras om. *tumhållning*

Av grodis - 8 juni 2007 14:19

Wow...

Kikade precis in på BFA:s hemsida och ser till min förtjusning att ännu en familj fått BB från Bolivia!! :-D

Det är lika med att vi också närmar oss... Whohooo!!


GRATTIS till den lyckliga familjen som idag fick sitt livs största telefonsamtal! :-))


Det verkar onekligen rulla på bra nere i Bolivia just nu och jag hoppas innerligt att den trenden fortsätter! *peppar peppar*


Har precis kommit hem efter att ha varit inne i stan och handlat på ICA Maxi. DÄR var det najs! Svalt och skönt. Hettan ute slår fullständigt emot en när man kommer ut och inte orkar man mycket i denna värme. Termometern hemma visar just nu 32 grader - i skuggan!?! *gapar* Inte sätter jag då mig i någon baden-baden i solen idag inte.. det pallar jag inte... *puh*


Tar ett glas vatten och ett grönt äpple och sätter mig i skuggan på verandan och läser en god bok istället.


På återseende, kära vänner!

Av grodis - 8 juni 2007 10:17

Blev ett litet minus, trots mens! Jätteskönt att se.

Nu väger jag rekordlite (för att vara jag då alltså...) och vågen visar exakt 77.9 kg. Det är = minus 11 kg prick!!

Förra veckans plus på +0,4 är borta och lite till så jag fick -0,6 kg denna vecka och det är jag mycket nöjd med för det har blivit mycket god mat och vin sista tiden.... ;-) Och INGEN motion på nästan 2 veckor, så där måste jag skärpa mig. Och även vattenintaget, det är katastrofdåligt och jag har börjat få sendrag i vaderna på nätterna igen och det tror jag är ett tecken på vätskebrist..?


Våra handlingar är förresten framme!! :-D


Nu ska jag sätta mig och planera lite matinköp, sen är det en tur till ICA Maxi som gäller. Men innan dess ska jag hämta ett paket jag tydligen fått? Har ingen aning om vad det kan vara för jag minns inte att jag har beställt något..? Spännande!


Ha en fin fredag allihop!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards