Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 9 juni 2007

Av grodis - 9 juni 2007 17:57

Puh, jag försmäktar i denna värme!

Gillar INTE när det är så här tryckande hett, för man kan inte vara i solen och man orkar inte göra något alls. Trist....


Har precis kommit hem. Varit inne i stan och kikat på maken och svärfar när de seglade svärfars Mälar30. Jättefint väder och jag hade med mig filt, kaffe, vatten och honungsmelon som jag och pappa fikade tillsammans. Vid 15-tiden åkte pappa hem för att duscha och byta om, och då jag skulle skjutsa honom till ett födelsedagsfirande vid 16.40 passade jag på att åka en tur till ett köpcentrum utanför stan för att förhoppningsvis hitta lite fina sommarkläder. Men icke sa nicke. Så utplockat det bara kan vara. *suck* Så jag får klä mig i mina alldeles för stora shorts och tunna byxor som jag har då... *mutter*

Blev förresten en jädrigt dyr picnic idag. Bilen var nämligen lappad när jag kom tillbaka. 800 spänn. Jävla förbannade skit! Min bil var långt ifrån den enda som blivit lappad så jag är inte ensam om att svära högt. Men då får förbanne mig Västerås Stad ta och fixa FLER parkeringar också så man inte behöver parkera flera mil ifrån!! *morrar* Min älskade pappa är världens bästa, för han sponsrar boten med hälften. Tack pappsen! *love* Ja, jag ÄR pappas flicka och ja, jag ÄR bortskämd. ;-)


Nu ska jag fixa iordning lite sallad som maken och jag ska ta med oss hem till svärfar med sambo ikväll. Det vankas grillning och trevligt sällskap i kvällssolen. Mysigt! :-)

Av grodis - 9 juni 2007 11:39

Strax väntar en snabb avsvalkande dusch, sen ska jag sätta mig i bilen och ta med en filt och lite picnic-korg med fruktsallad och kaffe och möta upp min pappa inne i stan, fast inte i centrum utan vid Mälarens kant. Det är tydligen en massa jippon där i dag och dessutom seglar maken i någon segeltävling tillsammans med sin far, vilket jag hoppas få se lite av. :-)


Ha en mysig lördag allihop!


PS. Mailade ang. vagnen och sa att vi avvaktar till hösten och ser vad det är för utbud då. Känns helt OK! Tack för alla era kloka tankar och kommentarer! DS.

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards