Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 10 juni 2007

Av grodis - 10 juni 2007 22:47

...som den man har i kroppen när man precis tagit sig över den där tröskeln. Gett sig ut på en rask promenad, trots att klockan är mycket. Men vad gör det när sommarkvällarna är som nu - ljusa, varma och alldeles underbara!


Nyduschad och nöjd med tillvaron. Sitter på självtork innan det är dags att krypa ner under påslakanet och läsa lite till innan jag förhoppningsvis får sova en skön natts sömn. Regnet som vi trodde skulle komma efter att ha hört åskan dundra på avstånd, verkar inte bli av, så förhoppningsvis kan vi sova skönt med myggfönstret i så det blir lite sval luft i sovrummet. *hoppas*


===================


Haha!

Bara några minuter efter jag skrev inlägget ovan så började det fullkomligen ÖSREGNA. Så det blev till att trippa ut på balkongen i bara handduken och plocka in myggfönstret.... ;-P

Av grodis - 10 juni 2007 21:20

Gud så skönt. Lite svalare vindar sveper ÄNTLIGEN in över oss och jag har nyss kommit in efter att ha sussat en liten stund i baden-baden stolen på verandan under en tunn filt. Jättemysigt och skönt!


Dagen har varit lugn och jag har legat och läst en hel del i en bok som heter "El Choco" som handlar om en svensk kille som suttit fängslad i ett av Bolivias värsta fängelser i La Paz. En bok som griper mig stark om hjärtat, särskilt när jag läser om alla barn som faktiskt finns i fängelser med framför allt sina fäder, just för att de inte har någon annanstans att vara, för då klarar de sig inte.... :-(


Imorgon är det måndag, dock ingen arbetsdag för mig, då jag har semester ytterligare en dag. Jätteskönt! Jag har äntligen lyckats komma ner i varv och mår jättebra. Strax ska jag byta om och ge mig ut på en kvällspromenad. Det blir första på ett par veckor(!) så det ska bli jätteskönt!

Av grodis - 10 juni 2007 14:29

Det är inte sant. Denna värme tar knäcken på mig.

Man orkar precis i n g e n t i n g och jag är så rastlös nu!

Får väl släpa baden-baden stolen till skuggan under hagtornsträdet och pusta där en stund....


*puh*

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards