Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 16 juni 2007

Av grodis - 16 juni 2007 12:07

Det är ovanligt att jag inte bloggar varje dag, men gårdagen blev så hektisk att någon tid för bloggande helt enkelt inte hanns med.


Vi är med båt!

Efter 4,5 år drygt i vårt hus som ligger Mälarnära har vi äntligen slagit till och köpt en rejäl båt med motor. Ingen ny sak - tvärtom, den är både gammal och begagnad, men väl värd sitt pris hoppas vi. En 4,6 meter lång Jofa Havsbris med en 9,9 hk motor till. Vi har haft en roddbåt till låns av svärfar innan men den har jag aldrig gillat då den varit "v-formad" inuti och väldigt vickig i sidled. Jag sa till maken att jag ALDRIG någonsin går ombord med Liten på den när det blir dags och att en mer rejäl och stabil båt är ett måste. Nu blev det tillfälle och vi slog till! Känns jätteskönt och bra. :-)


Idag ska jag träffa min vän Soff och vi ska ha picnic i gröngräset nere vid det s k "Vattendraget" som är här i stan några dagar under Mälarveckorna. Vi ska träffas och titta på Bolivianska föreningen när de har dansuppvisning på e.m och det ska bli jättemysigt och spännande. Drömma lite och spana in de vackra människorna och deras säkert färgstarka och fina kläder. Kameran är laddad förstås och bilder ska tas! :-)


Höll ju på att glömma att jag pratat och haft kontakt med vår handläggare hos BFA-A. Hon har kollat igenom alla våra papper nu och det är några små, små saker som måste justeras. Bl a papperna från vår psykolog - där det måste till ett datum vid hennes underskrift + att det ska stå "Psykologutlåtande" och inte "Psykologintyg". (Snacka om petitesser tycker jag då, men...) Kontaktade vår goa psykolog igår f.m och dessvärre stod hon på en klippa ute vid skärgården så hon kan inte hjälpa oss förrän onsdag nästa vecka, men då skulle vi ordna så att vi hämtar papperna direkt hos henne så det ska nog gå jättebra och smidigt. :-) Sen var det 2 papper som vi missat(?) att skicka in för översättning och det var vigselbeviset och lämplighetsintyget. Vet inte om det är en miss av oss eller om instruktionerna är lite luddiga, tror faktiskt snarare på det senare... Nåväl, det är också ordnat och så småningom ska vi väl få iväg alla papper. Nu är det ju "dessvärre" sommar och semestrar överallt och när våra papper ska på den s k "legaliseringen" hos UD och Bolivianska ambassaden så kan det i värsta fall ta VECKOR innan det blir gjort, så jag och vår handläggare ska kolla upp möjligheten att jag eller maken kan åka upp till Sthlm över EN dag och få det gjort istället. (Tur vi har nära!) Allt blir bra till slut, det är jag övertygad om. Synd bara att allt tar sån tid! *ivrig*


Ha en finfin lördag allihop!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards