Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 21 juni 2007

Av grodis - 21 juni 2007 15:28

Tänk att detta kan vara den sista midsommar vi firar utan en liten knodd...

En svindlande, men helt underbar tanke! ;´-)


En riktigt skön och trevlig midsommarhelg önskar jag alla mina kända och okända vänner. Sköt om er och må så gott!


*Slänger ut en stoooor hög med midsommarkramar och extra många till FF som har det jättetufft just nu* Tänker på dig gumman!



Av grodis - 21 juni 2007 13:09

Design: Anna Elzer Oscarson


Kolla in tapeten! VILL HAAAAA!!!

Så himla cool och lite småfräck med en erotisk underton.

Dessutom skitsnygga färger.


En sån tapet vill jag ha i vårt sovrum sen! *blinkar till maken*

En fondvägg vid huvudändan.. hur läckert som helst! :-D

Av grodis - 21 juni 2007 08:40

Lite trött i mössan idag.

Det var nämligen fest igår kväll med arbetskollegor...


Kvällen blev inte så sen (midnatt) men det räckte, iallafall när man ser till tiden vi hade på oss att dricka vin och umgås. ;-)

Festen hölls strax utanför stan på en bygdegård och när vi kom dit vid 17.30 samlades vi på grusplanen framför bygdegården och drack champagne med jordgubbar och åt lite snacks (jag höll mig till de salta pinnarna) och minglade runt lite i kvällssolen. Så skönt!

Efter ett tag var det dags för 5-kamp. Enkla övningar som inte var speciellt ansträngande och mitt lag kom på bronsplats av fem lag. Vi hade svårt att flytta apelsinen från haka till haka... ;-)


Efter 5-kampen var det dags för käk. Det bjöds på grillade revbensspjäll och kycklinglår och till det krämig potatisgratäng... Till det även sallad och bröd. Så kalorimässigt igår var det INTE någon bra dag, men jag har bestämt mig för att njuta av såna här tillfällen när de väl dyker upp och fest med jobbet har vi inte så ofta.

Till maten började en kille med karaokeanläggning sjunga, mer eller mindre falskt.. *S* och till en början kändes allt bara jobbigt och pinsamt. Ett par kollegor (tjej & kille) bröt dock den jobbiga och pinsamma känslan genom att gå upp tillsammans och sjunga "Fredrik Åkare och Cecilia Lind". Sen var festen i full gång och det blev både dans och sång!

Strax innan festens slut beslutade så JAG mig för att sjunga. Vad jag fick den idén ifrån vet jag inte men så var det och så BLEV det. Jösses.... Nåväl, lite rödvinsrusig gick jag upp på scenen och sjöng "Ett långsamt farväl" med Lisa Nilsson. Upptäckte till min förvåning hur SVÅRT det är att sjunga karaoke och att det gick mycket lättare att blunda istället för att blåstirra på texten på skärmen. Men jösses vad man spänner sig... Nåväl, jag sjöng och det första jag fick höra imorse var: "Vad fint du sjöng igår!" när jag klev in på jobbet från hissen...


Ridå.

Det hade jag ju glömt... eller förträngt rättare sagt.


Nåväl, är det fest så är det och lite får man ju bjussa på sig själv. ;-)


Lite tung i huvudet idag, men inte så farligt. Jag är mest trött tror jag. Och imorgon är det midsommarafton och våra planer är lite flytande och beror på hur vädret blir. Hur som helst kommer det bli lugnt och trevligt, det är jag iallafall säker på. :-)


Nu måste jag jobba på. Massor av jobb!


*Puh*


~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards