Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 23 juni 2007

Av grodis - 23 juni 2007 21:45

Det blev ingen fotbollsmatch för oss idag. Inte heller någon pub.

Däremot lite filmtittning i soffan, slösurfning på nätet och en allmän slappardag i regnvädret. Dock hann jag ut och gå en rask promenad innan regnet kom och det var skönt att få röra sig lite efter all god mat och dryck jag stoppat i mig på sistone.


Måste bryta nu. Måste skärpa till mig.
Vill ju inte börja gå upp i vikt.. vilket jag är rädd för att jag gjort...

Vågar inte väga mig just nu. Dags att ladda om och ta nya tag, för nu är midsommarhelgen över och vardagen är tillbaka. Det är 5 veckor kvar tills semestern och banne mig om jag inte ska försöka lyckas gå ner till 75 kg tills dess.


Jo, det ska jag. Det är mitt mål!

Vet dock inte hur många kilon det handlar om... men ca 3 kg kan jag tänka mig... typ. Eller 4... Vi får se när jag vågar ta reda på det.... *gulp*

Av grodis - 23 juni 2007 12:18

(Bild på håll från paradiset där vi åt sillunchen)



Min midsommarafton blev lagom. Lagom på alla sätt och vis.

Det är = jättepositivt och jag gillar "lagom". Inte för mycket och inte för lite.


Det började med att vi tog vår "Havsbris" och åkte över till en ö som ligger ca 5-10 minuters båtresa från oss och åt god och trevlig sill-lunch hos vänner till oss föräldrar i deras sommarparadis. Den avslutades med kaffe och jordgubbstårta innan vi tog Havsbrisen hem till svärfar och M och en snabbvisit där. Liten god läskande drink där och lite vindruvor och ostbollar innan vi åkte sista biten hem med båten för att förbereda kvällens grillning. Vännerna vars föräldrar (o svärföräldrar) hade sillunchen kom med hem till oss direkt och efter en stund kom svärfar och M. Kvällen bjöd på grillning av fläskfilé, ryggbiff och revbensspjäll. Till det hade jag gjort klyftpotatis av färskpotatis som jag kryddat med olivolja, färsk timjan o rosmarin och lite havssalt. Jättegott! Har ni inte testat att göra klyftpotatis av färskpotatis så gör det! Tvätta dem bara lätt så all jord och så försvinner, sen är det bara klyfta dem och slå på en plåt med lite olivolja över. Så enkelt och gott! Jag har inte trott att det ska gå att göra klyftpotatisar av färskpotatis förut av någon okänd anledning, men det går jättebra!

En fräsch sallad och makens goooda sås till och var middagen komplett. Rött gott vin till och vi hade det jättemysigt på vår veranda och kurade under filtar. Precis som en svensk midsommar ska (eller rättare sagt BRUKAR) vara! Vännerna vi firade med har en 4-månaders liten R och hon var ju sååå gosig och söt och jag fick chansen att gosa rätt mycket. När M sedan sa: "Tänk att ni nästa år kanske har en EGEN Liten att gosa med!?" så blev jag alldeles tyst, varm i hjärtat och tårarna brände bakom ögonlocken. Ja, tänk... det kanske ÄR så. Jösses..... :´-) Det som också är lite coolt är att OM vår lille är runt 18 månader när vi får BB (barnbeskedet) så blir h*n och R lika gamla! Tanken på att vårt barn redan kan vara född är svindlande, och ärligt talat lite jobbig att handskas med.... Man vill så gärna ta hand om och ge trygghet, från allra första början... Det är bara att hoppas och be för att vårt barn får en så trygg och bra förstatid i livet som möjligt... Ja, inte bara vårt barn förstås, utan det önskar man ju alla barn, men ni förstår säkert... ;-)


Åter till midsommar!

Jonas pappas sambo M hade med sig en tårta. Och denna gång var det inga jordgubbar utan SMULTRON! Så himla god och den åt vi senare på kvällen tillsammans med färskmalet kaffe av någon specialblandning som maken köpt på stadens frukt- o gröntaffär, som var såååå gott. Vid 00.30 sa vi godnatt och tackade för en mysig midsommarafton och sen somnade vi gott.


Tänk att midsommar är över nu. Helt sanslöst vad tiden rusar! Jag som trodde att våra papper skulle vara nere i Bolivia vid det här laget, men har lärt mig att ALLT i denna adoptionsprocedur drar ut på tiden. Nu har vi iallafall fått den rätta versionen av vår psykolog så den postas imorgon så vår översättare får ändra det bums på måndag när han är tillbaka från sin semester! Sen är det legaliseringen hos UD och Bolivianska ambassaden kvar... hoppas nu bara de har möjlighet att hjälpa oss snabbt!
*otålig!*


Om 1,5 h är det dags för den årliga traditionella fotbollsmatchen vid samfällighetslokalen. Det är vår ö mot en grann-ö som spelar och det är pub mellan kl. 14-21! Puh.....


Börja om från början alltså.... ;-)

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards