Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 25 juni 2007

Av grodis - 25 juni 2007 22:47

Göta Petter!


Kollade precis min besöksstatistik för denna blogg - min ventil.


Besöksstatistik

Besökare idag: 350

Den här månaden: 3 850

Totalt: 25 000


25.000 besök!? Det är ju inte klokt.....

Lilla jag liksom... i stora vida världen.....

Snart fyller min blogg dessutom 1 år - då blir det kalas!


Tack för att ni finns och läser, peppar, tröstar.... ja, ni vet.... ;-)

Av grodis - 25 juni 2007 21:58

Dagen sket sig, och det rejält. *suckar*


Det är INTE lätt att sköta maten när man får oväntade gäster. Nu var det så jättemysigt och trevligt och jag klagar absolut inte över själva besöket, bara det att det är så svårt att "bara" ta jordgubbar när det finns glass till.... Och så blev middagen kl. 21!? Inte bra, inte bra....

Imorgon fyller dessutom makens farmor år så då blir det kalas igen, men då har jag bestämt mig. INGEN tårta! BARA kaffe! Jag ska planera morgondagen och äta en bra lunch (matlåda) och så ta min kvällsshake innan vi åker till firandet så jag inte är hungrig/sugen. Det SKA gå! Jag måste lära mig att säga NEJ! Att ladda innan... när jag kan. Måste bli hård mot mig själv, annars kommer detta balla ur ännu mer. *peppar mig själv* Jag VET ju att jag KAN!


Nåväl, åter till kvällens trevliga besök. Det var min lillebror med sin sambo som kom över med sin lilla Wilda, en underbart bedårande liten Engelsk Springer Spanielvalp på 10 veckor! *gooooos* Det är henne ni ser på bilderna och det var banne mig inte lätt att fota denna pigga och busiga lilla varelse men ett par bilder som inte blev allt för suddiga blev det iallafall! *s* Visst är hon väl söt? Mycket jobb är det såklart med denna lilla hundvalp och jag drar vissa paralleller med att få barn. Det är verkligen fullt upp, 110% av tiden och INGEN rast och INGEN ro! ;-)


Nu måste jag lägga mig och läsa igenom en lunta på drygt 100 sidor till imorgon. Jag har fått i uppdrag att korta ner det till ett reportage på 4(!) till nästa nummer från BFA-A. Wish me luck.... *puh*

Av grodis - 25 juni 2007 13:44

Hittills går omstarten bra.

Jag har följt Prenet programmet till punkt och pricka och avnjuter just nu lunch-shaken. Jag har bara Citronsmaken att tillgå just nu och det kanske inte är så konstigt att jag börjar ledsna då? Måste åka iväg och köpa fler smaker så jag har lite variation!


Sen det här med vattnet. Det är ju jätteviktigt och det VET jag. Har bara så svårt att få i mig tillräckligt och det hjälper INTE att jag har en fylld karaff brevid mig här på jobbet. Målet är dock att dricka 1 liter vatten på förmiddagen och en liter på e.m På så vis får jag i mig de rekommenderade 2 litrarna/dag. Jag ska gärna dricka 2,5 - 3 liter också men börjar med att nöja mig med 2 liter, måste gå ut lite lugnt känner jag. För att inte ledsna totalt.


Nu jobba vidare!

Åh, vad jag läääääääääängtar tills semestern....


24,5 arbetsdag kvar.......

Av grodis - 25 juni 2007 10:59

Idag bet jag i det sura och ställde mig på vågen...

(Tack Ina, Flitiga Flisan och Busmamman för ert pepp!)


Det blev ett plus, och det blev 1,5 kg.

Tack och lov är jag fortfarande med i 70-klubben iallafall... *Puh*

79,4 kg stannade vågen på och nu är det NOG!

Nu är det tillbaka till ordningen och skärpning!


Ett mål på 75 kg tills min semester om 5 veckor känns lite väl hårt för jag är inte den som rasar i vikt, så jag sätter att jag ska ner till 77 kg tills dess. Det känns lagom och helt OK för så lite har jag inte vägt på över 5 år.


2,4 kg till lördag 28 juli alltså, för då startar min 2 veckor långa semester!


Så till något betydligt roligare...

 Jag har nyss varit och postat vårt allra sista(!?) kuvert till översättaren med de små fjuttändringarna på vårt psykologutlåtandet och nu postat rekommenderat så han borde ha dem imorgon tisdag. De andra papperna som vi glömt att översätta har vår handläggare fixat redan så det är klart! :-)

Det som är kvar är den s k "legaliseringen" hos UD och Bolivianska ambassaden och eftersom det nu är sommar och mycket semestrar som startat hit och dit så kan det bli så att vi väljer att ta en semesterdag och åker till Sthlm för att fixa detta under EN dag istället för att det ska ta flera långa veckor... Vi får se hur det blir med det. Vår handläggare kollar upp detta. Det känns helkonstigt men otroligt skönt att ha det sista gjort nu. Men samtidigt helt underbart förstås.


Nu kan jag och SKA ta hand om mig själv och min viktminskning igen. Jag har så lätt för att balla ur... och den enda jag sviker då är mig själv! Jag måste hitta fokus igen. Måste, måste, måste. För MIN skull! Det är jättesvårt och jag börjar tröttna lite på dessa shake´s ska jag väl villigt erkänna.... Ibland känns det som om jag vill något annat än att dricka shake´s till frukost o lunch... Även om det är väldigt bekvämt så börjar jag ledsna och skulle så gärna hitta en metod där man får TUGGA.


Får fundera vidare och dricka vatten under tiden! ;-)



~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards