Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 24 juli 2007

Av grodis - 24 juli 2007 22:35

Jag har haft en hel del kontakt med C på BFA idag. Vi har jobbat hårt med tidningen och ligger bra till i tid, så nu hoppas jag att allt ska flyta på så vi kan få iväg den på tryck på torsdag, eller senast fredag förmiddag! Känns skönt!


Fick även frågan om vårt psykologutlåtande är skrivet av en leg. psykolog och inte en psykiatriker (tydligen skillnad där...) och som tur är är det en legitimerad psykolog vi var hos. Bolivia har nämligen infört nya regler vad gäller just psykologutlåtanden numera och det MÅSTE vara leg. psykolog som skriver utlåtandet och INTE en psykiatriker! Tydligen är det en hel del par som är i samma sits som vi och som t o m kommit så långt att deras handlingar är nere i Bolivia som fått/får backning på detta. Stackars dem! Fy bubblan vilken frustration och besvikelse det måste vara att börja om, leta ny psykolog (vilket jag vet är jättesvårt att finna en!), träffa X antal gånger, få nytt utlåtande, ny översättning, ny legalisering osv osv. Det tar säkert minst 2 månader extra för dem skulle jag tro... :-( Nu skulle jag ju kunna se det till vår fördel, att vi kanske kommer före några par. Men jag vet inte... jag gör faktiskt inte det... Lider istället med dem, för jag vet hur motigt det är att möta på såna här motgångar. Istället väljer jag att se det som om allt har en mening. Det måste vara så....


Så för en gångs skull har vi otrolig tur.... *puh*


En skön och lugn kväll här hemma. Jobbade till 16.30 idag och vi var hemma strax före 17, vilket inte hör till vanligheterna... Tagit det lugnt, lagade en paj på rabarber, blåbär, hallon... som vi fikade till Allsången, som vi slökollade på till en början men sen tröttnade på, igen... Nyss kollat klart på "Morden i Midsomer" och kvällens avsnitt där var rätt töntigt om jag får säga så.... :-/


Nåväl.. snart läggdags. Imorgon är det onsdag.

3 arbetsdagar kvar, sen SEMESTER!!


ÄNTLIGEN!!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards