Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 25 juli 2007

Burn, burn, burn!

Av grodis - 25 juli 2007 18:59

Sitter och kopplar av en stund innan det är dags att bege sig ut och bränna ogräs. Det är första gången jag ska bränna bort det med en stor gasolbrännare och jag hoppas att det ska gå bra! Det är grusplanerna nere vid vägen som ska brännas och det BEHÖVS för fy bubblan vad ogräs det är....


Tidningsskrället ;-) är snart klar och sen C kom tillbaka har det funkat riktigt bra och det har t o m varit kul att bolla fram och tillbaka med henne. Samtidigt är jag nu så trött att jag ser stjärnor och har svårt att tala sammanhängande meningar, så  nu är det verkligen läge för SEMESTER!

 Imorgon hoppas jag kunna få iväg tidningen till tryckeriet!! Äntligen! Känner mig faktiskt rätt nöjd med utformningen och har fått mycket beröm av C och BFA, roligt! :-)


2 dagar, 16 arbetstimmar kvar...

Vi inviger vår semester hos Soff med make, då de ville bjussa oss på lite mat och trevlig samvaro, och det tackade vi såklart ja till utan att blinka! URMYSIGT ska det bli och verkligen kanontrevligt och jag längtar så till fredag kväll nu.... Åh, vad vi ska prata om Bolivia..... ;-D


Nähäpp, detta duger ju inte... ut och bränna ogräs var det ju..!


*nynnar "Burn baby burn" och trippar ut i kvällssolen*



 
 
Miniu

Miniu

25 juli 2007 20:19

Snart dags för semester med andra ord. Själv får jag vänta några veckor, men det sägs ju att den som väntar på något gott...
Ogräs med gasolbrännare låter effektivt - hur länge håller den sig borta?
Ha en fin kväll!

http://miniu.bloggagratis.se

 
Busmamman

Busmamman

25 juli 2007 22:35

Vad skönt med semester!
Här är det sista veckan så på måndag börjar allvaret då maken börjar jobba *gråt*

http://busmamman.blogspot.com

 
Ingen bild

Lillan

26 juli 2007 00:18

Helt OT, men jag måste bara berätta för dig att den rosa katten Astrid fick av dig har blivit ett måste - hon somnar inte utan den, så vi funderar allvarligt på att köpa ett backupexemplar ;-) Just nu ligger hon och sover med den över ansiktet! Stort tack! Kram Lillan

 
Ingen bild

Grodis

26 juli 2007 09:26

Miniu>>Ja, snart dags ÄNTLIGEN!! :-D Hoppas dina veckor fram till semestern går snabbt... Jag vet hur jobbigt det är att vänta... men som du själv skriver; Den som väntar på något gott... ;-)

Jag har ingen aning om hur länge ogräset håller sig borta? Det är första gången nämligen... Återkommer med rapport! :-)

Busmamman>>Ja, det ska bli helt underbart! Ser fram emot sköna dagar med maken på sjön... :-) Jobbigt när vardagen börjar smyga sig på igen vännen... :-(

Lillan>>Hihi.. men vad mysigt att höra! Vad glad jag blir! :-D Då kanske jag ska köpa en sån till vår Liten ... en zebra! *S* KRAM och tack för att du berättade!

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

26 juli 2007 09:54

Nu är det ännu färre timmar till semestern.

Jag hoppas så att du får iväg tidningen idag. *håller tummarna*

Så duktig du är med gångarna. Vi får inte riktigt bukt med ogräs, så jag är också lite inne på gasolbränning. Allt för att få bort skiten. :)

Jag hoppas att semstern bli underbar. Det är ni värda. :)
Jag hoppas vi hinner höras lite lite innan du försvinner. :)

Kram!

http://ff.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards