Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under juli 2007

Av grodis - 3 juli 2007 12:08

Titta, lyssna och njut av denna lilla 6-åring(!) som sjunger helt, helt, underbart! :´-)


http://www.metacafe.com/watch/647208/amazing_six_year_old_singer/

Av grodis - 3 juli 2007 10:38

Usch, fy, tvi, urk och blä!


Det måste vara tvestjärtsår i år. De är ju ÖVERALLT?! *ryser*

Det är inte odelat positivt att bo på vischan som vi gör... med alla dessa små kryp som finns överallt. Visst, någon enstaka tvestjärt har jag sett förut, när mörkret fallit, men i år är det hemskt!

Jag fick en jättefin solros i kruka av min goa far i söndags, som jag igår var på Plantagen och köpte en fin ytterkruka till. När jag sedan kom hem så var den solrosen HELT vissen och alla blad helt söndertuggade?! Helt massakerad... :-( Jag förstod ingenting men anade att det måste vara något skadedjur som "hoppat på" den och haft kalas... Dock är alla mina pelargoner som stod runtomkring helt orörda, tack och lov!


Jag bröt bort de förstörda bladen och vattnade återigen på solrosen (verkar törstig!) och när jag skulle sätta ner den i min nya limegröna ytterkruka så VÄLLER det ut tvestjärtar, i flera 100-tal!? *ryser när jag skriver*

Alltså, brukar inte dessa komma förrän i augusti? Sensommaren? Någon enstaka kan ibland komma in med tidningen vet jag. Men så här...

De är överallt. Sitter i dörr- och fönsterspringor och kryper runt inne på väggarna i köket, för att inte tala om ytterväggarna under verandan!


Jag måste göra något. Men vad!?

Anticimex? Tar de hand om såna här äckliga djur?

Vet någon? Är det någon annan som har samma problem och har tips o råd att komma med?

Av grodis - 2 juli 2007 18:31

Ja, det är sant. Jag tvättar just nu barnvagn.

Sköljer upp det som kan sköljas. Lufthjulen ska pumpas. Den ska vara skinande ren tills i helgen då min far ska ta med det som skulle blivit Viktors barnvagn, upp till norrland. En långväga "halvsläkting" ska få barn med sin sambo i augusti och vill köpa den av oss. Vagnen är en Teutonia av 2001 års modell. Bara använd 6 månader allt som allt, när vi köpte den våren 2002. När sedan allt gick fel, kunde jag bara inte sälja den. Vi ville ju ha ett syskon.


Inte visste vi då (som tur är) att syskonet skulle dröja så länge, så att barnvagnen för längesen är "omodern". Den är marinblå- och vitrutig och visst, i kanonskick! Men så har jag ju sett hur mycket fina vagnar det finns på marknaden och jag vill verkligen inte ha en rutig vagn... så nu är det bestämt att den ska säljas. Det är såklart dubbla känslor, men faktum är ju att Viktor aldrig ens legat i den. Det var "bara" tänkt så.....


1.500 kronor får vi för den(!) och de pengarna sätts rakt in på Liten-kontot till en ny begagnad vagn, som inte är Hästens-rutig.... ;-)

Av grodis - 2 juli 2007 15:04

Puh...


Alldeles nyss ringde tjejen som gjort medlemstidningen förut upp mig. Den puls jag hade när jag svarade i telefonen vågar jag inte ens tänka på men det dunkade rejält. Jag vågade knappt säga som det var, och än mindre fråga om hon mot förmodan hade materialet kvar i sin burk....


Det hade hon!!!

Jag blev så glad, så lättad att några tårar kom. Torkade dem snabbt och försökte samla ihop mig så gott jag kunde. Hon är på semester, men kommer hem imorgon och ska då skicka över en skiva direkt hem till mig.


Jag är SÅ enormt lättad. Så glad!!!

För en gångs skull går det vägen åt rätt håll. Det finns liiite rättvisa här i världen iallafall.


Och huvudvärken jag har nu är inte att leka med kan jag lova....

Detta var lite för spännande för min smak...


Tusen, tusen tack för ert pepp, stöd och idéer om vart skivan kan finnas! Vi får se om den dyker upp en vacker dag - det brukar ju vara så... Men jag kan för mitt liv inte förstå vart den tagit vägen?!


Måste vara katten..... ;-P

Av grodis - 2 juli 2007 13:36

Just nu är det riktigt, riktigt jobbigt.

Ångest på högsta nivå.


Enligt BFA-A så har de inga kopior själva utan denna försvunna CD är allt som finns. Tjejen som gjorde tidningen innan och som gjort denna CD är på semester till 1/8 och jag har pratat in på hennes mobilsvar nu....


Känns hopplöst och jag vill bara gräva ned mig. Hoppas att detta bara är en mardröm och att jag snart vaknar upp igen och allt är bra.


Jag vill inte mer.


Orkar inte mer.

Av grodis - 1 juli 2007 22:31

Nu ger jag upp.

Kapitulerar.


Jag orkar inte leta mer. Hittar inte fler ställen att leta på. I 2 dagar, hela helgen, har jag letat efter den där förb-nnade CD-skivan i fodral..!! Den finns inte. Borta. Kaputt. Puts väck. Gone. Finito.


Nu är det bara att hålla tummar och tår att den andra tjejen har kvar en back-up på grejerna. Det borde hon rimligtvis ha. För jag menar... CD:n hade lika gärna kunnat komma bort på Posten (även om detta iofs var rekommenderat så HÄNDER det säkert någongång..) alt. att CD-skivan varit trasig.


Ska försöka sova lite nu.

Skönt med lite sovmorgon imorgon. Börjar 9 istället för 8....


Tack för ert stöd & pepp!!

Av grodis - 1 juli 2007 16:14

Alltså. Jag har panik.

Minst sagt.


Katarren i magen gör sig påmind och jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på nu. Äter gör jag också, mer eller mindre varje timme, för att "dämpa" ångesten jag känner just nu.


Vad har då hänt?

Jo..... *tvekar om jag ska skriva om det för det är så pinsamt*


Jag har ju berättat förut att jag fått äran att göra medlemstidningen till adoptionsorganisationen vi är med i. Nu i augusti ska numret ut, det första jag sammanställer, och det är ett dubbelnummer. Tjejen som gjort detta förut har i sin tur skickat en CD med ALLT material på. Logotyper, mallar, typsnitt osv osv. Det skickade vår handläggare (och tillika redaktionschefen) till mig i ett rekommenderat kuvert för en tid sen. Jag har haft ordning och reda på det kuvertet den kom i + CD-skivan, som dessvärre är tom och omärkt... Nu när jag så smått ska komma igång och göra tidningen, är CD-skivan... borta. Puts väck!?!

Jag har letat i 2 hela dagar nu och paniken bara växer inombords.... Mår illa, kan inte sova. Däremot kan jag äta..... *suckar tungt*


Jag hatar livet just nu. Varför kan aldrig någonting vara enkelt?! Varför kan mitt liv aldrig bara få flyta på..?! Jag pallar verkligen inte mer motgångar nu. Är redan helt matt och slut och så händer detta, som inte får hända.... Har mailat C på BFA-A nu och berättat och hon kommer INTE att bli glad. Jag skäms något så fruktansvärt och skulle bara vilja sjunka genom jorden just nu.... Vad händer om den förra tjejen raderat allt på sin dator!? Om allt är borta?!


Vågar jag inte tänka på.....


F-n, f-n, f-n.......


Ingen som är synsk..!?


*har verkligen panik*

Av grodis - 1 juli 2007 10:41

Hittade en sida som innehåller så otroligt många fantastiskt vackra bilder från Lappland. Faktiskt i krokarna där jag brukar tillbringa mina dagar hos farmor när jag åker dit. Så otroligt fint och de får mig att längta ännu mer efter kära farmor och naturen där uppe i norr.

En del av mig kommer alltid vilja flytta dit....


Titta själva får ni se!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards