Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av grodis - 12 augusti 2007 10:44

Fy farao vad jag lidit i natt. Denna hemska värme...

Jag vill ha HÖST!!! Klar, hög luft som gör att man kan andas. Som gör att man kan sova.


Jag har knappt sovit alls inatt. För varmt. Kl. 04.00 gav jag upp och gick ner och tog en sval dusch. Smög för att inte väcka maken som snarkade sött på sin sida och öppnade fönstret även vid huvudändan på sängen och satte in myggfönstret. Det blev bättre efter en stund och jag somnade, äntligen.


Blev väckt av en av grannarnas förb-nnade hundar, som ständigt står och skäller, morgon som kväll, och vi börjar bli innerligt trötta på dem nu. Suck! När man bor i tättbebyggt område måste man väl ha koll på sina djur?! Se till att de inte skäller på allt och alla som går förbi? Sen de flyttade in i maj har det skällt - ständigt. Och det är inga roliga människor som flyttat in heller, för de säger knappt "Hej!", så jag vet ärligt talat inte ens hur de ser ut!? Är inte det lite konstigt.... Vi laddar för att gå över och prata med dem iallafall, innan vi lackar ur och börjar skälla tillbaka...


Och så vägningen då...

Ett sorgligt kapitel för sig.

Jag blir så frustrerad. Men också arg. På mig själv.

VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR gör jag så här mot mig själv när jag VET, VET, VET att jag KAN, KAN, KAN!??!?


Denna eviga kamp mot kilona. Som jag alltid ser ut att förlora...

Har gått upp ytterligare 1,3 kg under våra 2 veckors semester. Inte så farligt kanske, men lägg till de 4 jag redan hade gått upp innan....


F-n också.


Över 5 kg har jag gått upp sen jag slutade med Prenet. Det visar tydligt att det man snabbt går ner, går man snabbt upp, när man faller tillbaka i gamla vanor - som jag gjort. Det är lika bra att erkänna det. Både för mig själv och andra.


Jag är så vilse!

Vet inte hur jag ska göra. Vilket ben jag ska stå på. Vilken väg jag ska välja nu. Känns som om jag provat allt.

Maken sa en klok sak på semestern: "Du vet, det finns INGA genvägar!"

Det är så sant. Det gör verkligen inte det. Men..! Jag behöver ett snabbt ras i början, för att få kicken. Funderar därför starkt på att ge Prenet en chans till och köra det under hösten, fram till jul. I mitten av september öppnar de dessutom ett gym, och jag känner mig ju hemma hos dem, i och med att jag kom med i viktminskningsutmaningen i våras, så det är en enorm trygghet för mig som har dåligt självförtroende och inte gillar offentliga utrymmen som gym, badhallar osv. Även pilatesen ska tas upp igen i höst har jag bestämt mig för. Avslappning men träning på samma gång och jag vet ju hur gott den gjorde mig. Gym + Pilates på samma kort dessutom och jag har ju redan ett 10-kort (varav endast 2 gånger är utnyttjade) att börja med, så jag har verkligen inga ursäkter!


Har även funderat på Itrim, för deras koncept påminner mycket om Prenets. Skillnaden är att Itrim ligger runt hörnet från jobbet sätt och är väldigt lättillgängligt till skillnad från Prenet, som ligger på andra sidan stan. Hos Itrim ingår dessutom träningen i månadskostnaden så om man räknar på det så skiljer det inte så mycket. Visst, Itrim är lite dyrare,  men det känns som marginellt. Nackdelen(?) med Itrim är dock att man måste binda sig för 1 år, vilket känns lite länge, med tanke på att vi kanske ska åka till Bolivia innan det året har gott... ;-) En fördel med Prenet är att jag vet att jag gillar deras shake´s och soppor, jag känner personalen och byggnaden. Jag får även en s k "BIA-mätning" gjord vid varje vägning, så jag ser hur mycket resultatet är i fett/muskler/vätska.


Någon som kan tipsa? Råda en vilsen Grodis?!


Jag vet ju innerst inne att det är värd det.

"Det ÄR värt det"! (mitt gamla mantra som jag glömt bort...tydligen..)

Av grodis - 12 augusti 2007 00:33

Det har varit VARMT idag. Hade tänkt städa (som jag tänkt i flera dagar...) men det blev FÖR varmt så det blev "bara" fönsterputsning av 3 köksfönster och omplantering av ett 20-tal blommor som jag har inomhus så nu står de fint uppradade i fönstrena med ny jord runt rötterna, mina blommor! Hoppas det gör gott för dem! :-)


E.m och kvällen har tillbringats även ikväll hos makens far med sambo och vi åt resterna av laxfilén och vegetariska lasagnen från igår, som maken lagat. Smakade minst lika bra idag! Det blev dock lite sent även ikväll så vi har nyss kommit hem... Mitt i natten. Det är spännande att åka båt då och maken skojade till det lite med en "extrasväng" ute på sjön innan han åkte hem i den smala "Suez-kanalen". Mys!


Bara EN ynka dag kvar på semestern.

Det ska tydligen bli regn och åska imorgon. Och så söndag. Låter som en bra dag för tvätt och städning. Bara temperaturen blir lite mer moderat - för just nu är det 25 grader inne på nedervåningen, och säkert är det runt 30 grader på övervåningen där sovrummet ligger.... *puh*


Nattinatt!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards