Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av grodis - 13 augusti 2007 15:02

Snart, om bara någon timme ska vi äntligen hämta hem vår Sally.

Eller "Frasse" som hon också kallas...

Frans Oskar Jönsson.... ;-P


Kärt barn har många namn sägs det ju....



Hon har varit hos svärmor ett par veckor och ikväll får hon alltså komma hem. Lilla Sally - vår misse. En kär familjemedlem som skänker oss många glada och tokigt gosiga stunder.

Av grodis - 13 augusti 2007 12:01


Nu har jag gjort något spännande och roligt...

Jag har anmält mig till en kurs i Scrapbooking! :-D

Start 18 september och det är tre tillfällen ā 3 h. Jättekul att få testa, och se om det kan vara något för mig!? Sen får vi se när jag har tid och lust att göra det på fritiden... ;-P


Jag hoppas och tror att det är min kreativa och duktiga vän MOE som håller i den?! ;-))

Av grodis - 13 augusti 2007 08:43

När klockan (mobilen) ringde imorse var jag yrvaken och fattade ingenting. Hade verkligen ingen koll alls och var totalt lost, tills jag förstod att det är dags att gå upp, och börja jobba.

Tack och lov lyckades jag skjuta undan jobbtankarna så långt som till imorse och vid 07.10 masade jag mig upp ur sängen och in i duschen för att vakna till. Regnet smattrade mot rutan och det kändes ju klart bättre att börja jobba till det vädret än sol och 25 grader.


Sitter nu på jobbet och försöker läsa igenom de 100-tals mail som ramlat in på bara 2 veckor. Känns som om jag lyckats koppla bort jobbet väldigt bra måste jag säga, för jag känner mig  lite ringrostig. Skönt!

Nu jobbar jag/vi 3 veckor, sen är det dags för en skön Norrlandssemester hos älsklingsfarmor! LÄNGTAR!!


Tusen, tusen TACK för alla era kloka kommentarer på mitt förra inlägg! Betyder så mycket för mig då jag själv har svårt att se "klart" på saken just nu och bara vill ha bort dessa kilon så fort som möjligt. Makens kloka ord "Det finns inga genvägar" ekar också i huvudet och hur mycket jag än skulle vilja börja med en ren pulverkur igen, så måste jag se sanningen i vitögat: Det är INGET för mig! Jag vill och behöver tugga. Jag vill och behöver kunna "unna" mig saker ibland för att hålla ut. Men jag måste få rutin.


Därför, till att börja med, blir det:

- Frukost

- Mellanmål

- Lunch

- Mellanmål

- Middag

- Träning, 3-4 dagar/vecka (läs promenader/motionscykel)

- 2 liter vatten/dag

- Trappor istället för hiss


Tittade även på era svar på min "miniomröstning" här på sidan och ser att Viktväktarna "leder". Faktum är att deras koncept inte är så dumt. Faktum är att jag 1997 (oj, det är 10 år sedan?!) vägde jag in mig hos dem den 25 augusti. Den 13 december (3,5 månad senare) hade jag gått ner 13,5 kg! Så jag vet ju att jag KAN. Bara jag lägger manken till, så funkar det ju. Jag vet ju det. Jag vet att vilken metod som helst funkar, bara man ger sig f-n på det.


Lite lustigt egentligen att jag så här 10 år senare nästan på hektot väger exakt lika mycket som då, och det är samma månad...

Kollade på VV:s hemsida och ser till min glada förvåning att min favvokonsulent är med i ett reportage för dem! :-)


Får fundera vidare och göra bra val så länge....


~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards