Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2007

Ibland undrar jag...

Av grodis - 16 augusti 2007 13:38

..vad det är som gör att man ens ids kommentera en människas blogg och IFRÅGASÄTTA... Utan att ens ha någon grund? Att ha 300-400 unika läsare per dag är på gott och ont kan jag säga, och det börjar kännas allt mer olustigt att blogga. Jättetråkigt, för bloggen är trots allt min ventil.


Nu känns det som om varje inlägg känns jobbigt och konstigt att skriva. Att jag vänder och vrider på orden och formuleringarna - allt för att ingen ska reagera och skriva anonyma tråkiga och ifrågasättande kommentarer.


De kommentarer jag fått som jag reagerar på verkar vara från en eller två personer som inte verkar ha så mycket vettigt för sig om dagarna. Som ifrågasätter min "bantning" (som de själva skriver)... för jag bantar INTE. Jag försöker desperat hitta en väg ut ur mitt liv som överviktig. Jag ÄR en känslomänniska - särskilt när det gäller min vikt och mitt självförtroende. Det sista jag behöver där är ifrågasättanden....


Ni behöver inte leta efter dessa anonyma kommentarer, för jag har tagit bort dem. Valt själv att inte publicera dem.


Hädanefter kommer jag endast och enbart publicera icke-anonyma-kommentarer!


Dock ska jag trots allt komma ihåg, att de allra flesta kommentarer jag får är underbara, stöttande, peppande och tröstande kommentarer som jag är INNERLIGT tacksam över att jag får! TACK snälla ni!

 
 
Ingen bild

Erica

16 augusti 2007 14:13

Idioter finns det överallt...Tyvärr... Jag tycker du verkar vara en ljuvlig person som har mycket att kämpa med - och emot... Jag hoppas ert barn kommer till er snart. DU om någon är värd det! Stor kram från en som läser varje dag!

 
Elin

Elin

16 augusti 2007 14:38

Jag går säkert in här 10 ggr om dagen för att kolla om du uppdaterat, så jag står för en rätt stor del. jag tror att många kollar sina favoritbloggar rätt ofta.

Jättetrist att du blivit ifrågasatt, och ännu värre att dessa är anonyma. Trist med såna människor, men tyvärr mår de säkert inte särksilt bra själva som måste kritisera andra. Hoppas att de kan hitta ett bättre sätt att få ut sina känslor, de kanske skulle skaffa sig en egen blogg?

Kramis!!

http://moe.sedlacek.se

 
Åsa med Klara och Lilly

Åsa med Klara och Lilly

16 augusti 2007 14:44

Usch sånt där är så trist, nackdelen med nätet och bloggning helt klart...jag fnular länge jag med innan jag skriver något och på sätt och vis är det ju synd att man måste lägga band på sig själv i sin egen blogg...

Kramar till dig, gillar din blogg men kommenterar inte så ofta!

http://busmajornasmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elinen

16 augusti 2007 14:44

Låt inte folk trycka ner dig!
Det är ju du som bestämmer över ditt liv och vad som är rätt och fel ingen annan. Jag tycker om din blogg för att du är så öppen och berättar om ditt liv, både det glada och det ledsna. Jag hoppas verkligen att inte dumma anonyma idioter ska ta det ifrån dig.
*KRAM*
:)

 
Ingen bild

Ktina

16 augusti 2007 14:57

Hej Grodig!
Jag är en av dem som läser din blogg i tysthet. Jag tycker det är jätte synd om du skulle sluta skriva här. Det är en sådan spänande resa ni gör, mot viktors syskon.
Jag var på vikt sidan hos allt för föräldrar för något år sedan, och blev så glad när jag såg din blogg.
Många krammar från mig.

 
Ingen bild

Gabbi med grynen

16 augusti 2007 15:23

Åh Grodis jag hoppas verkligen att du fortsätter med ditt ventilerande trots kommentarer. Jag älskar din blogg och ditt skrivande. Försök strunta i personer som älskar att skriva andra på näsan. Det är deras problem - inte ditt. Lycka till i din kamp mot vikten.
Många kramar från Västerbotten,
Gabbi

 
Ingen bild

Jessica

16 augusti 2007 15:23

Jag gillar din blogg skarpt :o)
Tycker du verkar vara en mysig person som fått sina törnar här i livet men som inte slutat hoppats på lyckan.
Tycker du ska strunta i dessa personer som kritiserar, som ovanstående person skrev mår dessa personer inte bra själv och försöker desperat hitta fel hos andra för att må bättre själv, sorgligt men nog så sant.
Jag tycker det är så spännande och följa er resa vad gäller adoptionen. Har full förståelse för din kamp om kilona, har själv börjat hamna där med, men jag lägger inget värde i om du går upp eller ner några kilo. För mig är du samma härliga tjej!!
((KRAM))
Jessica i Malmö

 
Ingen bild

Pipeline

16 augusti 2007 15:56

Jag hoppas att du härdar ut!

Du skulle fattas mig om du inte fortsatte att skriva om ditt liv.

Din blogg har en värme som saknas i många bloggar. En 100W glödlampa hade varit svårt avundsjuk :-)

Kram
Pipe

 
Ingen bild

Sagisen

16 augusti 2007 16:28

Är också en "tyst" läsare (även om jag tipsade en gång om salvor och medel mot nervsmärtor).

Skulle sakna om du lösenordsskyddade bloggen, men det är naturligtvis ditt val.

Kram,
Sagisen

 
ugglan

ugglan

16 augusti 2007 16:58

Fy, vad tråkigt med dumma kommentarer. Jag är inne på din blogg nästan varje dag och du skriver sååå bra.
Jag vet hur det är att kämpa med vikten... Det är så konstigt att alla har åsikter och vet hur man ska göra och deras sätt är det enda rätta...
Jag hoppas att du inte får några mer dumma kommentarer och att du fortsätter blogga.
Kram Ugglan

http://https://bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nemi

16 augusti 2007 17:09

Stå på dig, de som inte respekterar dig kan faktiskt dra dit pepparn växer!
Din blogg är speciell! Det du skriver om är saker som engagerar och du skriver så uttrycksfullt.
Jag började följa ett par bloggar när jag låg hemma sjukskriven en längre tid i våras. Din blogg var en av de som fastnade, jag läser den ofta.
Låt aldrig någon trycka ned dig!
Kram,
Nemi

 
Monica

Monica

16 augusti 2007 17:17

Grodis försök att inte bry dig om de anonyma tyckarna. Du behöver inte ens godkänna dem, fnyyys det skulle inte jag göra.
Det här är DIN blogg.
Go for it tjejen, kram

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Linjo

Linjo

16 augusti 2007 17:20

Å, du får inte sluta skriva, jag gillar din blogg så mycket, jag har inte kommenterat förut utan smygläst :-). Jag skrev på AFF´s viktsnack för några år sedan och blev så glad när jag hittade hit.
Du vet att du gör det som är rätt för dig och då får andra tycka precis vad de vill, det är bara sorgligt att de inte kan hålla inne med det!
Kram
Caroline

http://caroline.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Wega

16 augusti 2007 17:38

Jag tillhör den tysta skaran. Läser dagligen
kommenterar sällan. För mig som är i den långa vakums väntan på ett barn är din blogg ett säkert kort som många gånger får mig att må bättre och jag känner mig inte så ensam om alla funderingar och känslor som virrar runt. Försvara dig inte.Det behövs inte Kram från Wega

 
Ingen bild

Loppan

16 augusti 2007 18:02

Jag hoppas verkligen att du inte ger upp !! Jag läser din blogg varje dag den ger mej så mycket kram

 
Jessica

Jessica

16 augusti 2007 19:09

Åh jag gillar din blogg jätte mycket!
Det är nog en av de ärligaste och rakaste bloggarna jag någonsin läst,dina ord går allt som oftast rakt in i hjärat på mig.
Kikar som regel oxå in här ett par ggr om dagen,men är urusel på att ge "avtryck" efter mig!

Däremot förstår jag inte hur man ens orkar lägga energi på att ifrågasätta...som någon skrev här ovan,så finns ju idioter överallt men ändå *suckar* Hos dig finns ju liksom inget att ens ifrågasätta *skakar på huvudet*

Hoppas att du har ork att fortsätta skriva här,jag skulle sakna dig och din blogg enormt om den försvann.

Kram!
//Jessica

http://Jezza.wordpress.com

 
Ingen bild

UlricafrCybern

16 augusti 2007 21:51

Även jag är en tyst men ack så trogen läsare av din blogg. Jag har både skrattat,gråtit och nickat mycket instämmande till det du skrivit och jag skulle bli så ledsen om jag inte får följa eran fortsatta resa med allt vad det innebär.

Kramar
Ulrica

 
Teresia

Teresia

16 augusti 2007 21:54

Jag måste stämma in i kören ovan - din blogg är jättebra! Anonyma påhopp är tyvärr baksidan av bloggandet, men jag tror att det bästa är att ignorera idioterna (även om jag fattar att det är skitsvårt...). Då tröttnar de kanske... Stå på dig! Många styrkekramar till dig, vännen!

http://teresiaskrypin.blogg.se

 
Malin

Malin

16 augusti 2007 21:55

Stå på dig!

http://www.malet.bloggagratis.se

 
Busmamman

Busmamman

16 augusti 2007 22:33

Stoooor puss på dig och usch å blä på anonyma tråkisar :(

http://busmamman.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

16 augusti 2007 22:48

Jag har också en person som är inne och läser hos mig och skriver en massa skit och ifrågasätter det jag skriver och hur vi lever våra liv. Precis som du skriver har man ju bloggen som en ventil och där vill jag inte behöva bli ifrågasatt! Fortsätt skriva och håll huvudet högt! Det är din blogg och du skriver precis vad f*n du vill!! Din blogg är super och jag är en mycket trogen läsare (som på senaste tiden äntligen tagit steget ur garderoben och börjat kommentera också *s*).

Kram Lotta

http://www.kangas-nilsson.se

 
Jensan (med Love)

Jensan (med Love)

17 augusti 2007 08:56

Hej grodan! Jag blir så ledsen när jag läser vad folk orkar engagera sig i. Vi har ju följts åt ett tag på andra sidor och jag skulle sakna dig jättemycket om du försvann med lösenord. Väntar ju med spännig på Viktors syskon och den korta sträcka ni ar kvar.

Kram Jensan

http://jennielove.blogg.se

 
Ingen bild

Manne

17 augusti 2007 12:06

Grodis!!

När man som du skriver innerligt och om det som är jobbigast i livet, så finns det tyvärr alltid personer som inte kan ta det till sig.
Som helt enkelt inte förstår vad det betyder att skriva av sig, och som, tyvärr då, stör sig på det du skriver.

Du slåss mot din vikt och det dåliga självförtroende som kommer iom tankar kring det. Du dränerar ut det genom bloggen.
Perfekt, skulle jag vilja påstå.
Samtidigt så blottar du dig.

Klart att Jante skall hugga lite då, för att du kan ju inte få lyckas, inte må bra, inte vara lycklig...."...för 'jag' gör ju inte det fastän jag bloggar..."

Kämpa på, vi finns och stöttar dig, även i tysthet så stöttar jag dig skall du veta, då jag många gånger inte kommenterar.

KRAM!

 
Ingen bild

Aitra

19 augusti 2007 08:59

Hej!

Jag är ännu en tyst läsare som inte har presenterat mig än. Det borde jag förstås ha gjort för jag förstår att man undrar över sina tysta läsare. Jag kom in på din blogg via AFF för att jag är intresserad av adoptionsprocessen och främst då av hur man som blivande adoptionsförälder tänker kring allt. Jag är själv adopterad, för 30 år sedan, därav intresset. Sen visade det sig att du skriver mycket annat som jag känner igen mig i och vill ta del av som din viktkamp. Jag hoppas verkligen inte att du känner att du måste "gömma" dina tankar bakom lösen. Jag vill så gärna fortsätta och följa din resa! Självklart är det svårt att inte ta åt sig av elaka kommentarer. Jag skulle själv li jätteledsen, men tänk på alla som stöttar dig och verkligen uppskattar din blogg.

Tack för att jag får ta del av din fina blogg!

Kramar A

P.S Jag har ingen blogg eller hemsida, men finns under denna signatur på AFF

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards