Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av grodis - 23 augusti 2007 11:44

Sent igår eftermiddag fick vi inbjudan samma kväll till vänner på lite grillning och trevlig samvaro. Först tvekade jag, men sen bestämde jag/vi oss för att tacka ja. Resultatet blev en kanontrevlig kväll och vi kom inte hem förrän vid midnatt!

Vännerna vi var hos har en liten dotter på 6 månader som verkligen var helt underbar och charmade oss totalt igår. Gosade och busade med henne och jag blev alldeles tårögd när jag tänkte att vi själva har en Liten, kanske runt halvåret gammal, inom ett år!


Ikväll är det dags för ytterligare grillkväll, denna gång hemma hos våra vänner Soff med make. Ett annat par som också är i väntans tider via adoption kommer också och det ska bli superdupertrevligt att ses och snacka av sig! :-D


Jag är rik. Rik på goda vänner runt omkring mig. Det är jag innerligt tacksam för. Det är ju jättetrevligt med såna här kvällar och det behöver inte alltid vara så välplanerat och välstädat in i minsta detalj. Det är ju inte därför man ses. Vi har det ju lika trevligt med dammråttor i hörnen och oftast är det ju bara man själv som tänker på stöket som är.

Det behöver heller inte vara helger jämt, utan vardagkvällar går ju minst lika bra. Det är nog det som är det stora "felet" vi gjort hittills, att planera in allt till helgerna så de blir fullbokade för lång tid framöver och glömma bort att faktiskt även vardagen finns.  


Det gör ju att även vardagen får guldkant och att vår väntan går rasande fort! :-D


*363*

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards