Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av grodis - 27 augusti 2007 23:06

...och avslutar kvällens italienska tema med detta videoklipp.

Wow.... :´-)


Natti natt!

Av grodis - 27 augusti 2007 22:22

Ikväll har det firats och skålats i champagne, som vi ju fick förra veckan av våra vänner MOE med make. *Taaack!*

Dels firar vi ju vår 2:a bröllopsdag, men också att våra handlingar för snart 1 vecka sedan lämnade Sverige för Bolivia. :-D


 


SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!


Maken fixade som vanligt en jättemumsig middag och dagen till ära dukade vi fint på matsalsbordet och åt färsk pasta ā la "Formaggio" och till det en god skinksås, fräsch sallad och vitlöksbröd därtill. Italiensk musik spelades i form av Laura Pausini och Andrea Bocelli spelades. Tända ljus på hela nedervåningen och lite regn och blåst utomhus. *mys*


Det känns som om vårt liv tagit en vändning - till det positiva. Att vi äntligen, efter alla år av sorg, saknad, smärta... får uppleva lite lycka. Visst, sorgen och saknaden är kvar och det kommer den alltid att vara. Men nu vågar och vill jag se framåt... med tillförsikt, hopp och tro!

Av grodis - 27 augusti 2007 14:22

...från MOE. Perfekt att fylla i under kafferasten... ;-)


1. När gick du upp idag?
Klockan 07:07 släpade jag mig upp. Sov ju så skönt!


2. Diamanter eller pärlor?
Diamanter. Men pärlor är också vackra!

3. Senaste filmen du såg på bio?
Var nog när jag var på "Underbara älskade"... eller "Allt om min buske"..?

4.Favorit TV program?
Tittar nästan aldrig på TV, men ser gärna inredningsprogram som "Roomservice" och "Äntligen hemma".

5. Vad åt du till frukost?
1 drickyoghurt och en grov smörgås med skinka och ost på. Till det svart kaffe.

6. Vad är ditt mellannamn?
Har två - Eva och Andrea.

7. Vad är din favoritmat?
Håller med MOE där, lax/fisk i alla former!

8. Vilken mat gillar du inte?
Pölsa *rys*

9. Favorit chips?
Äter aldrig chips!

10. Vilken är din favorit CD för tillfället?
Åh, sånt där kan inte jag?! Lyssnar på allt och alla, nästan... Men har ingen koll på vad de heter? ;-)

11. Vad kör du för bil?
Min lilla röda Nissan Micra, en riktig pärla från 1993!

12. Favoritmacka?
Dinkelknäcke med hamburgerkött, skivad tomat och flingsalt och grovmalen svartpeppar över.

13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Såna som "vet allt" och avbryter en stup i kvarten så man aldrig får tala till punkt. Skrytmånsar gillar jag inte heller...

14. Vilka är dina favoritkläder?
Jeans och en snygg tunika. Eller favvokoftan som maken haaaatar.... *S*

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Sydamerika förstås! Skulle gärna gå Inkaleden någongång.

Italien går inte av för hackor det heller... :-)

16. Favoritklädmärke?
Är ingen märkesmänniska. Köper de flesta kläderna på Lindex eller H&M.

17. Var vill du dra dig tillbaka?
Hos farmor i Lappland.

18. Favorittid på dagen?
När jag kommer hem efter jobbet.

19. Var är du född?
Västerås BB.

20. Vilken är din favoritsport att se på?
Friidrott är kul att se - omväxlande! Och agility var fantastiskt kul det med!


23. Coca Cola eller Pepsi?
Måste jag välja får det bli Pepsi, men jag dricker väldigt sällan numera. Förut var jag Pepsi Max(o)man.

24. Fotboll eller ishockey?
Nada.

25. Är du en morronmänniska eller nattuggla?
Mer nattuggla än morgonmänniska för morgontrött är jag så det står härliga till!

26. Pedikyr eller manikyr?
Har aldrig varit på någon av dem och dessvärre har jag nedbitna naglar på händerna så det är inte aktuellt. Tror säkert båda är kanonskönt!

27. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Ikväll firar vi med champagne. Både för att vi väntar barn och för att fira vår 2-åriga bröllopsdag. Spännande va!? ;-P

28. Vad ville du bli när du va liten?
Radiopratare(!)

29. Bästa barndomsminnet?
Minne..? Sånt har jag inget... *s*

30. Varit i Afrika ?
Nix!

31. Nånsin rullat in nån i toapapper?
Hehe.. nä!

32. Varit med om en bilolycka?
Nej. *peppar peppar!*

33. Favoritdag i veckan?
Lördagar 

34. Favoritrestaurant?
Italienska köket.

35. Favoritblommor?
När det gäller i kruka så gillar jag orkidéer. Annars solros & gerbera.

37. Favorit snabbmatsrestaurant?
Spicy Hot.

38. Äger du en cykel?
Japp, 2 stycken + 1 motionscykel, men de användas väldigt sällan. *ehum*

39. Vem fick du senaste mailet från?
Min chef.

40. På vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?.
Om det skulle behövas så IKEA, men jag passar mig för krediter.


41. Läggdags?
Oftast runt 23.30 alldeles för sent...

43. Senaste personen du delade en middag med?
Åt lunch med 3 tjejer idag; svärmor, äldsta barndomsvännen och hennes dotter Ida, som är min guddotter. :-)

44. Vad lyssnar du till just nu?
En kollega som visslar och en annan som låter som en hund..? *eh....*

45. Favoritfärg?
Svart och blått just nu, men det varierar.

46. Hur många tatueringar har du?
Har 2 stycken och funderar på att göra om den jag har på vristen.

Av grodis - 27 augusti 2007 08:48

Det har varit en underbar helg.


I lördags morse vid 8.30-tiden gav vi oss ut med båten "Jessica" på böljan den blå tillsammans med makens bror. Målet var vår båtklubbs-ö, som normalt sett ligger 2 h bort, men då det blåste massor i lördags tog det oss bara 1 h att åka dit.

Det var första gången jag var på ön och träffade andra medlemmar i båtklubben och det var väldigt trevligt. Enkla och trevliga människor och mycket prat och skratt.

Vid 13-tiden skulle maken segla Klubbmästerskap tillsammans med sin bror och far och jag och bonussvärmor hade det skönt på bryggan i solen och blåsten och väntade. Under tiden pratade vi med andra "Bryggänkor" och hade det jättemysigt tillsammans.


På sena e.m kom alla båtar i mästerskapet tillbaka och någon timme senare var det dags för kaffe & bulle och prisutdelning. Och vet ni..?

DE VANN!! :-D

Våra gossar seglade hem första pris! HURRA! Så himla kul och överraskande! Bra avslut på segelsäsongen. :-)


På kvällen blev det kräftskiva och senare ändå dans. Vi höll igång till 02.30 på natten och var sist i säng... som alltid, känns det som... ;-)


En minst lika mysig dag igår. Dock vaknade jag inte förrän 11.30, men mådde trots kvällens och nattens festligheter jättebra och det var skönt. Vid 12.30 åkte jag med svärmor och bonussvärmor hem till dem i deras stora motorbåt medans maken och hans bror tog en seglats hem i Jessica tillsammans. Väl hemma bjöds vi på färsk Mälargös och pressad potatis. Till det en god räksås och en sallad med fetaost. Så gott!

Dock känns det att hösten är på väg med stora steg, för vi blev lite frusna när vi satt på verandan hos svärfar så strax åkte både lusekoftor och fleecetröjor på.


Kom hem vid 17.30 igår kväll och efter det blev det inte mycket gjort. "Sjön suger"... Mycket frisk luft gör att man blir rejält trött så det blev en tidig kväll och jag orkade inte ens förmå mig att blogga igår.


Nu är det dock måndag och imorgon tisdag är det EN vecka sedan våra handlingar gick iväg till Bolivia. Ser ni? Det går ju undan!


Idag hämtar vänner till oss sin lilla tjej i Kina och jag följer spänt deras blogg och ögonen tåras ideligen. Idag får de äntligen träffa sin lilla Ellie och jag gläds så med dem! ÄNTLIGEN!


I fredags när vi kom hem hade BFA-A skickat kopior på våra handlingar som skickats ner till Bolivia. Dessutom har vi nu fått information om Bolivia och inför BB (Barnbeskedet)... kändes såååå overkligt att läsa om! Men så stort, så häftigt!


Dags att börja jobba kanske... ehum....


*359*

Av grodis - 27 augusti 2007 08:46

Idag för 2 år sedan fick jag världens mest underbare man till äkta make!

Hipp, hipp HURRA för oss!


*k ä r l e k*




~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards