Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2007

På väg tillbaka till livet...

Av grodis - 29 augusti 2007 11:44

Fy f-n, rent ut sagt.


Det sista 1,5 dygnet önskar jag ingen.

Vaknade vid 06-tiden igår morse (före väckarklockan och det händer ALDRIG) och tyckte mig må lite illa. Försökte ignorera och somna om, men det gick inte. Till slut mådde jag så illa att jag blev tvungen att rusa på toa och kräkas.


Sen var det igång.

Det var hemskt. Varje kvart ett tag och då kom det ut från "båda håll" så att säga... Fy fan....


Till det 39 graders feber och en puls som gör att det känns att hjärtat håller på att hamra sig ur bröstet....


Idag är jag bättre och har inte kräkts sen igår e.m Fått i mig lite avslagen cola och även ätit ett par Brago-kex och lite blåbärssoppa som fått stanna kvar... *peppar peppar*

Jag är matt och har ont i huvud och kropp efter att ha enbart legat ner i 1,5 dygn.


Dessvärre kom maken hem från jobbet vid 10.30, så nu ligger han också.....


:-(


Så var det med den vändningen... i typ 10 h.....


*suck*

 
 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

29 augusti 2007 12:23

Nämen lilla gumman! Fy så hemskt. Stackars er båda. Det är fruktansvärt när man mår så. Jag misstänkte faktiskt att du var sjuk när du inte var online igår, men inte kunde jag tro att det var sååå illa.
Hoppas du mår bra snart igen.
Skickar många tankar och kramar till er.

http://ff.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda *

29 augusti 2007 12:28

Å nej vilken osis :(
Hoppas ni piggar på er fort iaf.
Kram

 
Ingen bild

Magda

29 augusti 2007 12:28

Jag funderade just imorse när du inte skrivit nåt. Undrar om hon är sjuk, på kurs eller nåt sånt. :)

Hoppas att du mår bättre nu, min lilla hade magsjuka förra veckan. Fast ingen annan har fått det o jag vet inte vart hon kan ha fått det från. Kanske nåt dåligt hon ätit.

 
Elin

Elin

29 augusti 2007 12:34

Näää, fy vad jobbigt. Sitter själv på jobbet med feber (jag vet, dumt!!) och det är inte kul. Magsjuka uppåpå det låter inte som en höjdare. Krya på er och ring om ni behöver assistans med något, vi kan handla och så. kramis!!

http://moe.sedlacek.se

 
Lotta

Lotta

29 augusti 2007 12:36

Ojoj, stackars er! Magsjuka är verkligen det värsta som finns tycker jag :( Hoppas du mår bättre snart!

Kram!

http://www.kangas-nilsson.se

 
Ingen bild

"E"

29 augusti 2007 13:31

Näää...fyyyy! Huga!
Krya på er fort bägge två!

 
Sarah

Sarah

29 augusti 2007 13:58

Magsjuka är pest, men inte är det något som ska påverka "vändningen" heller! Magsjuka blir ni friska från kvickt! Krya på er!

http://www.wallskog.blogg.se

 
Monica

Monica

29 augusti 2007 14:04

Men kära du vad hemskt det låter. Aj aj för att ha kräksjukan.
Nu måste du ta det lugnt, lova det! Ta inte ut dig och gå inte och jobba för tidigt.
Det tar enormt på kroppen att vara sjuk så du behöver all vila du kan få.

Jag skickar krya på er hälsningar till er båda.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gabbi

29 augusti 2007 14:36

Krya på er nu!
Magsjuka är pest.
Kramar från kyligt Norrland,
Gabbi

 
Ingen bild

Kryttet

29 augusti 2007 18:18

Usch och fy!!! magsjuka är INTE kul alls.
Hoppas att ni kryar på er snabbt!!

 
Elin

Elin

29 augusti 2007 20:05

Hej! Hittade hit från en annan blogg och jag fastnade :-) Kommer säkert att titta in igen och följa er på vägen mot att få träffa ert barn. Måste kännas jättespännande...

Krya på er!

http://mammaelin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards