Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2007

Kallsvettas...

Av grodis - 30 augusti 2007 14:44

Det går saaaakta men säkert åt rätt håll igen. Men lite för sakta för min smak. Kom nyss hem efter att ha varit inne i stan (läs i ytterkanten) och fyllt på vårt förråd med blåbärs- och nyponsoppa + fullkornskex och 3 liter av Farmor Hildas sockerdricka. Jag hade dessutom lovat min farmor att försöka hitta tofflor till henne och hade omöljigt hunnit med det imorgon, dessutom behövde bilen tankas...


Så, i med en Ibumetin 400 mg och iväg. Det tog inte lång tid innan kallsvetten rann längs ryggen och jag fick höja fläkten i bilen ett snäpp till. Nu är jag LESS på det här. Nu vill jag bli frisk!

Jag SKA bara åka iväg till farmor på lördag. SKA, SKA, SKA!


Vill så gärna och behöver det verkligen. Det är ju vår 3:e och sista semstervecka på jag vet inte hur länge?


Lider så med våra vänner Soff med make som i förrgår fick ett jättetufft och tungt besked från vår gemensamma handläggare C hos BFA-A. De hade tidigare i sommar fått besked om att det skulle vara deras tur att börja "samla papper" nu i höst. Det stämmer inte längre. Färre barnbesked än BFA-A räknat med + alla par som förut väntat i den lååååååånga Kina-kön nu ser sig om efter andra länder, gör att väntetiden här i Sverige ökat till minst 1 år och mer än så. *suckar*


Det drabbar ju även oss. Och faktum är att jag snart inte vet om vi törs tro på ett syskon till vår älskade Viktor under 2008 ens?

Men just nu orkar jag helt enkelt inte oroa mig för det. Det finns inget vi kan göra för att påverka. Vi har saker och ting att göra och sysselsätta oss med under tiden och jag vill inte redan nu hänga med huvudet, för då kommer jag aldrig orka.


Jag fortsätter välja att hoppas och tro, både för våra goa vänner och för oss! Till slut kommer allt bli bra. Till slut kommer även vi få våra efterlängtade små!


-------------------------------------------------------------------

 Tänkvärt citat jag hittade och vill dela med mig av:


"Mycket få människor lever idag - de flesta gör förberedelser

för att leva i morgon."

Jonathan Swift

 
 
Elin

Elin

30 augusti 2007 15:10

Skönt att det har vänt!

Och vad det gäller Bolivia kan det väl vända flera gånger vad det gäller kötid? Har det inte redan gjort det några gånger sedan ni bestämde er? Hoppas att det snart flyter på med BB igen. Kraaaaam!

http://moe.sedlacek.se

 
Sarah

Sarah

30 augusti 2007 17:10

Jag vet var du hittade det tror jag ;-).
KRYA på er!
kram

http://www.wallskog.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards