Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

Back on track...

Av grodis - 31 augusti 2007 09:13

Så var man åter på jobbet.

Det känns helt OK. Jag är fortfarande matt, men det är för att jag inte lyckats få i mig annat än blåbärssoppa och något kex än och det är 4 dagar sedan jag åt riktig mat... Jag  har dock köpt en fralla med ost som jag strax ska ta tänkte jag, tillsammans med ett glas vatten. Kaffe vågar jag mig inte på riktigt än. *fegar*


Idag är det fredag. Imorgon börjar semestern!

Ska bli helt underbart att få komma iväg till mitt älskade Lappland och min älskade farmor! Bara vara. Koppla av. Mysa tillsammans och prata en massa strunt, medans maken jagar älg. :-)


Upptäckte en sak imorse; det är ju HÖST!

Jacka och långbyxor behövs onekligen, men jag vägrar strumpor! Så på med ballerinaskorna även idag. Här ska inte användas strumpor än på ett tag. *stampar med foten i marken* Samma visa varje höst - jag har så svårt att börja med strumpor! Vet inte varför.. men det känns bara knas!?


Höstluften slog emot mig när jag gick igenom trädgården imorse till bilen och jag bara njuter. När jag åkte in mot stan och såg ut över landskapet såg jag även hur träden sakta, sakta började skifta färg. Så vackert!


*355*

 
 
Ingen bild

Lena (Tekla76 på aff)

31 augusti 2007 09:28

hej, jag brukar också vägra strumpor så länge det går, för hur kul är det att tvätta strumpor igentligen? hitta paren efter tvätt? :)
fast jag har fallit till föga idag, det blev strumpor (låga) för igår frös jag hela dagen :(
men jag fick iallafall letat fram mina nya höstskor som jag är så nöjd med. :)

 
Tess

Tess

31 augusti 2007 09:54

Visst är det underbart med hösten. Men vad är det med strumpor? Jag älskar att få ta på mig riktigt tjocka strumpor och bli riktigt varm :) Skor däremot ... jag är så kass på att shoppa skor och hittar aldrig några jag vill ha. Det blir mest gympaskor hela tiden och det kan ju bli lite tråkigt i längden ... Men klackar vågar jag mig inte på för tillfället när min kroppsuppfattning och ballans inte riktigt stämmer ...

http://www.malika.se

 
Ingen bild

cinao

31 augusti 2007 10:08

HAHA strumpor, detta eviga bekymmer. Och nu när det (äntligen) finns korta varianter så man slipper dom upp över vaden är dom svårare än någonsin att para ihop efter tvätten. TILLS jag började med att slänga dom i tvättpåse:-) Miss nörd jag vet!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards