Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under september 2007

Av grodis - 30 september 2007 21:38

Kom hem strax före kl 16 idag efter en myshelg tillsammans med lilla mormor. Tyvärr hade vi otur med vädret även detta år (samma skitväder förra året) så vi gick "bara" runt 4 h i regnet igår, sen började vi frysa så det var dags att inhandla lite grillad kyckling, ost, kex & vindruvor innan vi begav oss till stugan för mys och trevlig samvaro.


Trots det rekordkorta besöket på Kopparbergs marknad så shoppade både jag och mormor. Jag shoppade ullgarn på "gammelmarken" (av vilket mormor ska sticka en sjal till mig). Det är jättesnyggt och skiftar i rostrött till mörkbrunt. Köpte en ny liten kvast som är perfekt att borsta husfasaden med. Bort med alla spindelnät... *rys*

Sen shoppade jag ett litet rektangulärt fårskinn till Sally som hon kan mysa på framför braskaminen (är i alla fall mattes tanke...). Gustafskorv är ett måste och det inhandlades också. Godare korv finns inte!


Sen hittade jag en mössa som jag fastnade direkt för. Om man kan bli kär i mössor - så blev jag det! Den är supertuff och superskön! (se bild nr 3, 8, 11, 17 & 20 under kategori "Dam" från www.tinassybod.com). Den ser ungefär ut så, men min är svart och i blomman som är ditfäst så har jag en svart pärla istället. Mormor köpte också en, fast grå med en röd blomma. Vi är så coola i våra fina mössor/kepsar/hattar, mormor och jag! ;-D


Kvällen i stugan var till en början ruggig och kall då det bara var 8 grader inne när vi kom. Frusna, blöta och trötta... Dock hade vi 22-23 grader inom en timme så vi slapp lida så länge... Mormor hade med sig hemlagad potatisgratäng som vi avnjöt till kycklingen och sen åt vi lite ost-tärningar från "Glada kossan", supergoda och söta vindruvor och smuttade rödvin. Mums...

Kl. 22.30 kom John Blund och det var dags att säga god natt. Läste en liten stund och släckte sedan och somnade bums. Imorse, eller i förmiddags rättare sagt, vaknade jag av att telefonen ringde vid 10.20..!? Sov väldigt gott och länge...


Trots det är jag väldigt trött ikväll och det kommer bli en tidig kväll. Var och vattnade blommorna hemma hos svärmor ikväll och hon hade lagt fram senaste "Allt i hemmet" som jag fick ta med mig hem, så den ska nu läsas.


Tack för alla fina hälsningar! Vad gulliga ni är! *glad och varm i hjärtat*

KRAM på er!

Av grodis - 28 september 2007 17:04

Puh... så var det ÄNTLIGEN fredag e.m./kväll och det är dags att avsluta denna arbetsvecka. Det har varit en jobbig vecka arbetsmässigt pga lön och det har inneburit mycket stress. Jag är jättetrött och ser fram emot en lugn och mysig kväll i soffan tillsammans med maken smuttandes på ett glas rött och slökolla på "Idol".


Gårdagkvällen med pappsen på stan var också mysig. Vi shoppade 2 v-ringade bomullströjor till honom, en pikétröja och en skjorta. Så nu blir han tjusig när han är på böljan den blå på väg till grannlandet i öst ikväll. :-) Tack pappa för en mysig kväll och de fina blomsingarna! *Puss!*


Imorgon bitti bär det av till Kopparbergs marknad. Det är en årlig tradition för mig och lilla mormor. Efter att ha gått på marknaden hela dagen åker vi till sommarstugan som ligger ca 4,5 mil ifrån och bara myser hon och jag. Äter enkelt men gott, dricker lite vin och snackar lite strunt. Är så tacksam över att få uppleva denna helg tillsammans med henne även detta år!


Ha nu en riktigt skön kväll och helg alla vänner och läsare!

Kram till er!

Av grodis - 27 september 2007 09:33

Jag har blivit en "skräptant" enligt maken.

Med det menar han "scrap-tant" alltså. *hehe* Jag är fast i scrapbookingens underbara(!) värld. Igår satt jag mellan 19-23 och gjorde ett födelsedagskort till mamma som fyller år idag. *Hipp HURRA!*

Sen gjorde jag även klart det kort jag började på i tisdags på Scrapbooking-kursen. Jag är inte 100% nöjd med något av korten, men med tanke på att jag ju är nybörjare och dessutom har väldigt begränsat med material, så känns det ändå OK. Roligt är det och jag ser fram emot nästa kurstillfälle som är tisdag nästa vecka. :-)

Jag har fotat mina alster med mobilkameran, men inte lyckats överföra dem till burken än, men det kommer.


En helt underbar höstdag är det idag och jag bara ryser utanpå och blir varm inombords när jag tittar ut på de vackra träden. Imorse var det dessutom kall, hög och klar luft ute och det bara älskar jag. Hösten är verkligen min årstid och jag tycker det är synd att löven snart faller...


Ikväll är det kvällsöppet till 21 på stan och jag har lovat pappsen att vi ska försöka utöka hans garderob med lite nya kläder. Inga problem om ni frågar mig! ;-) Vi ska även käka någonstans tillsammans och det ska bli mysigt.


Nu ska jag springa ut och försöka hitta på en vacker höstbukett till mamma och sen överlämna den och mitt första egenhändigt gjorda kort! :-D


Ha det gott!

Av grodis - 26 september 2007 13:28

Vägningen hos Viktväktarna gick inget bra idag.

Det blev plus.... inte så stort, men ändå. Trist! :-(


+0,3 kg blev det och det känns såklart skittrist, särskilt andra vägningen... Dock vet jag vad jag slarvat med och det är vatten! Och motion finns inte på min världskarta... Sen känner jag i kroppen att jag är svullen och tittar i almanackan och konstaterar att jag nog är i ägglossningstider och då brukar jag samla vätska.


Fr o m nu är det skärpning med vattnet! 1 liter förmiddag + 1 liter eftermiddag SKA jag ha i mig. Att det ska vara så förbannat svårt..!


Blev månadsmedlem hos VV innan jag gick dit idag och då sparar man ju 50:-/mån och dessutom slipper man ju hålla reda på att ha kontanter i plånboken varje gång man ska dit. Jag har nästan aldrig cash nämligen...

Sen fick jag en glad överraskning för jag fick 50:- värdekupong att handla för hos VV! Köpte deras nougatbars (5 st för 30:- och såååå goda att ta till när sötsuget sätter in!) och så 3 påsar med olika pasta-såser (svampsås, krämig ostsås och carbonara). Bara att blanda ut med vatten och det är bara 1,5 points per portion! Värt att testa för är de goda är det ju klart värt det när man inte vill stå och laga mat en längre tid... och den tiden lär ju krympa framöver när vi ska dra igång renoveringen. Allt detta för endast 10 spänn idag! ;-)


Nåväl, bara att kavla upp ärmarna och ta nya tag. Inte deppa ihop och skita i att det blev plus, då blir det ju bara ännu mer plus...


*dyker ner i jobbhögen igen*

Av grodis - 26 september 2007 09:31

Igår var det så dags att börja lära sig om Scrapbookingens värld.


Kl. 18.30 började kursen och vi var 5 förväntansfulla tjejer som skulle få lära oss mer om Scrapbooking. MOE, min vän och som ju även är kursledare för detta, berättade lite om Scrappens historia och delade sedan ut ett "Startpaket" till oss alla. Samma sorts innehåll, det enda som skilde var färgerna på "Bradsen" och Knapparna. Jag fick grönt, och det gillades! :-)


Vi fick olika färger på papperna som själva layouten skulle göras, och igår gjorde jag ett första förslag med vårt porträttfoto till adoptionen och lekte lite. Tiden rusade dock iväg (den går ju som bekant fort när man har roligt!) så jag hann inte klart. Dock har jag en förhoppning om att kunna göra klart den hemma tills nästa tillfälle! Ett besök på Panduro måste också hinnas med för att utöka Scrapförrådet lite. Det känns jättekul att få en inblick i hur detta med Scrap fungerar och jag förstår dem som säger att det är lätt att fastna! När min första LO är klar så lovar jag att fota och lägga ut den här.


MOE var en jättebra och duktig lärare och jag hoppas och tror vi kommer kunna få till lite mysiga scrapkvällar hemma "vår ö" i höst... ;-)


Nu är det dags att dyka ner i jobbhögen, för den är stoooooor....

*suckar lite*


Ha en fin dag alla!

Av grodis - 25 september 2007 14:20

 

Nu när hösten är här är det mums med Varma koppen!

Jag dricker det gärna till lunch, tillsammans med en knäckemacka med lite olika tillbehör på. Idag föll valet på Sparrissoppan och till det 2 st tunna knäckebröd med mjukost på. En lagom lunch idag för jag ska nämligen ut och äta på Spicy Hot med MOE efter jobbet, innan Scrap-kursen ikväll! Mums!

Av grodis - 25 september 2007 09:19

Idag är det 5 veckor sedan våra handlingar lämnade Sverige för Bolivia.

5 VECKOR!? Hallåååååååå... vem har skruvat på tiden så den plötsligt går mycket fortare?! Fortsätter det på detta vis har vi ju Liten hos oss imorgon. Typ... ;-)


Jätteskönt att tiden går fort (än så länge..) men det börjar brinna i min och makes rumpa. Jag tror vi båda plötsligt insett att det snart, väldigt snart, är slut på våra kvällar då vi kommer hem från jobbet, äter en bit mat och sen slappar i soffan. Vi måste och ska komma till skott med våra förberedelser inför Litens ankomst.


Igår var vi till IKEA, just för att kolla förvaringsmöjligheter som jag ju skrev om. Det finns lite olika sätt och vi tog med broschyrer hem så nu ska här skissas och mätas! Vi storhandlade också, för 151 kronor. ;-)

De sedvanliga värmeljusen i 100-pack (kan man åka till IKEA utan att komma hem med det..?), ett överkast som ska bli ett "draperi" till en hylla på verandan med allehanda trädgårdssaker i, en matlåda, 2 nya toaborstar.  Wow... vilken shopping...


Ikväll börjar så äntligen kursen i Scrapbooking och det ska bli jättekul!

Jag har med mig många fotografier som jag kan leka med och så en linjal, blyertspenna, sudd, sax och skalpell. Känns som ett nybörjarset för skolan, haha!



Av grodis - 24 september 2007 16:34

När maken föreslår att vi ska åka till IKEA(!) är det bara att passa på. ;-)



Så ikväll blir det ett besök hos dem, för att titta på och planera för kommande renovering och förvaringsbiten på vår övervåning.


Idag bor vi med snedtak och kattvind på övervåningen, vilket inte är det mest bekväma och praktiska man kan ha när det gäller t ex klädförvaring. Så nu gäller det att tänka till och komma på en praktiskt och smart lösning så man inte behöver vika sig dubbel när man ska hämta kläder att ha på sig bl a. Snedtaket är det ju som det är med, så det får vi leva med. ;-)


Ha en fin kväll!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Skapa flashcards