Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 13 september 2007

Av grodis - 13 september 2007 19:53

När jag är ensam hemma, som nu, brukar jag alltid äta någonting. Småäter... Nu börjas det. Suget.

Det finns där och trots att jag nyss ätit middag (rester av chili con carnen) så känner jag att jag så gärna skulle vilja ha något mer... En skål glass t ex. Eller varför inte poppa lite popcorn? Eller en macka. NÅGOT!!


Gaaaah... detta är jättejobbigt och jag får verkligen kämpa. Visst, jag är mätt efter maten. Men inte nöjd?


Varför vill jag äta?

Uttråkad? Less? Ledsen? Glad? Rastlös? Trött?


Jag vet inte.

Det enda jag vet är att suget är här just nu och det är skitjobbigt. För att inte tala om resterna av äppelpajen som fortfarande finns....


*blundar och försöker radera ur huvudet*


Jag ska banne mig INTE äta något! Det är ju första dagen. Hallååååå.. inte sabba nu! Jag fixar detta. Jag ska fixa det.

Så det så.


Jag KAN! Jag VILL! Jag SKA!


*går och sätter på en kopp gott kaffe till Idol*

Av grodis - 13 september 2007 08:16

...och göra det på olika vågar, det är ett gissel. Och helt fel.

Jag vet ju det. Enligt vågen hemma imorse var det inte så farligt som 6,8 kg upp sen april hos Prenet, utan enligt den den skilde det 5,4 kg.

Jag väger 1,4 kg mindre på hemmavågen på morgonen jämfört med  Viktväktarnas våg igår kväll. Det kan ju vara bra att ha i åtanke menar jag. Inte för att jag ska väga mig var och varannan dag, det ska jag verkligen försöka låta bli, men ändå...


Trött, trött, trött. Jag sover sååååååå gott och vill INTE gå upp när klockan ringer på morgonen. *suck* Vet inte vad det är som ska få mig att bli morgonpigg? En Liten kanske.. då har man ju inget val... ;-)


Det är en underbart solig och fin höstmorgon idag och faktiskt riktigt varmt och skönt ute, härligt! Hoppas det håller i sig till i helgen så man får chans att njuta lite i trädgården. Lär väl vara den sista lite varmare helgen är jag rädd för...


Det blev dåligt med planering av mat igår, iallafall på papper. Men i huvudet har jag memorerat saker som behövs handlas hem. Det är inte så krångligt egentligen, och det är det jag gillar med Viktväktarna, att allt är tillåtet! Finns inga förbud och måsten. Klart det finns rekommendationer och de tänker jag absolut försöka ta till mig och följa. Som det här med vatten exempelvis... Enligt deras tabell ska jag dricka 2,4 liter/dag(!). Men konsulenten igår sa att det är jättebra om jag får i mig 1,5 - 2 liter, det räcker gott. Så det är mitt mål nu. Dricka 1 liter på förmiddagen och 1 liter på e.m

När jag kollar min almanacka så är den rätt fullbokad framöver, och jag inser att jag inte kommer äta hemma så mycket fram tills nästa vägning hos VV, så det blir en tuff vecka. Idag och imorgon är det inga problem, men på lördag ska vi iväg på fest på kvällen. Söndag är som vanligt, men på måndag och tisdag är jag i Dalarna på Fack-kurs och kan inte riktigt styra över maten som serveras, så då blir det till att använda sunt förnuft. De har vedeldat träkar att bada i på det stället, men även jättefina motionsspår så jag siktar på att sätta på mig träningsskorna och ta en rask prommis. Onsdag på dagen sitter jag på kurs hela dagen och även där är det svårt att styra maten.


Men det ordnar sig.

Ska man invänta "rätt tillfälle" att gå ner i vikt ja, då får man vänta, för det kommer aldrig!


Nu frukost och det blir en grov smörgås med rökt skinka, sallad, tomat och gurka. Till det en tallrik naturell yoghurt med banan. Och så kaffet förstås, som vanligt svart! :-)


Ha en fin dag allihop! 


~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards